Programovanie (2) v Jave
1-INF-166, LS 2017/18

Úvod · Pravidlá · Prednášky · Netbeans · Testovač · Test a skúška
· Vyučujúcich môžete kontaktovať pomocou e-mailovej adresy E-prg.png (bude odpovedať ten z nás, kto má príslušnú otázku na starosti alebo kto má práve čas).
· DÚ10 je zverejnená, odovzdávajte do stredy 16.5. 22:00.
· Bonusový projekt odovzdávajte do pondelka 21.5. 22:00 na testovači. Predvádzanie projektov bude po prvom termíne skúšky v stredu 23.5. (t.j. začneme medzi 11:45 a 12:00 v H6). Ak vtedy nemôžete prísť, kontaktujte vyučujúce, dohodneme iný termín.
· Opravný/náhradný test bude v pondelok 28.5. o 10:00 v F1-108. V prípade záujmu sa prihláste v AISe.
· Na termíny skúšok sa zapisujte v AIS. Termíny: streda 23.5. (riadny), štvrtok 7.6. (riadny alebo 1. opravný), streda 20.6. (1. alebo 2. opravný) plus v prípade potreby ešte jeden termín v poslednom týždni skúškového. Prípadné konflikty nám dajte vedieť čím skôr. Ďalšie informácie na stránke Test a skúška.


Cvičenia 18

Z Programovanie
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Opakovanie

  • Ako prvé odporúčame prejsť predchádzajúce cvičenia a dorobiť príklady, ktoré ste nestihli

JavaFX

  • Vytvorte aplikáciu, ktorá bude mať jeden gombík a bude do konzolového okna vypisovať, koľký krát bol gombík stlačený.
    • Ako by ste rozlíšili rôzne typy stlačení - myšou/klávesnicou
  • Vytvorte aplikáciu s 3 gombíkmi. Ak zistíte, že sa zobrazé iba jeden z nich alebo im neviete meniť súradnice, máte vybratý príliš "múdry" základný panel.
    • Riešením je použiť pre panel root triedu Pane (ako to bolo aj na prednáške). Rôzne múdrejšie typy panelov budú na budúcej prednáške.
  • Vytvorte aplikáciu, ktorá bude mať tri gombíky s popiskami 1,2 a 3. Do konzolového okna bude vypisovať číslo gombíku, ktorý bol stlačený.
    • Použite iba jeden EventHandler, ktorý čaká na ľubovoľnú udalosť stlačenia gombíka.
    • Skúste urobiť aplikáciu všeobecne -- s N gombíkmi (kde N načítate z konzoly alebo zo súboru)
  • Skúste, ako môžete meniť polohu a veľkosť prvkov v okne. Vytvorte aplikáciu, ktorá vytvorí v okne veľkosti 500x500 gombík veľkosti 20x20 v strede.
    • Ak kliknete na gombík bude sa gombík postupne zvačšovať (použite metódu btn.getPrefSize()).
    • Skúste pomocou šípok meniť polohu gombíka.