Programovanie (2) v Jave
1-INF-166, letný semester 2023/24

Prednášky · Pravidlá · Softvér · Testovač
· Vyučujúcich predmetu možno kontaktovať mailom na adresách uvedených na hlavnej stránke. Hromadná mailová adresa zo zimného semestra v letnom semestri nefunguje.
· JavaFX: cesta k adresáru lib je v počítačových učebniach /usr/share/openjfx/lib.


Letný semester, prednáška č. 2

Z Programovanie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Oznamy

  • Na test pre pokročilých sa v prípade záujmu treba prihlásiť do utorka 23. februára, 11:30.
  • Prvú bonusovú úlohu treba odovzdať do stredy 24. februára, 11:30.

Základné koncepty objektovo orientovaného programovania

Objekty a triedy

Dvoma najzákladnejšími konceptmi objektovo orientovaného programovania (OOP) sú triedy a objekty.

  • Trieda je typ, ktorý podobne ako struct v C/C++ môže združovať údaje rôznych typov. Okrem toho ale obvykle obsahuje aj definície metód na manipuláciu s týmito údajmi.
  • Objekt je inštancia triedy – obsahuje teda už nejakú konkrétnu sadu údajov vyhovujúcu definícii triedy, na ktorú možno aplikovať metódy triedy.
  • Triedu teda možno chápať ako „vzor”, podľa ktorého sa vytvárajú objekty.

Príklad:


Referencie na objekty

Konštruktory a inicializácia objektov

Kľúčové slovo this

Modifikátory prístupu

Zapuzdrenie

Metódy get a set

Preťažovanie metód

Statické vs. nestatické metódy

Ďalšie príklady

Odkazy