Programovanie (2) v Jave
1-INF-166, letný semester 2023/24

Prednášky · Pravidlá · Softvér · Testovač
· Vyučujúcich predmetu možno kontaktovať mailom na adresách uvedených na hlavnej stránke. Hromadná mailová adresa zo zimného semestra v letnom semestri nefunguje.
· JavaFX: cesta k adresáru lib je v počítačových učebniach /usr/share/openjfx/lib.


2011/12 Programovanie (2) v Jave

Z Programovanie
Verzia z 14:37, 26. júl 2012, ktorú vytvoril Brona (diskusia | príspevky) (Vytvorená stránka „__NOTOC__ Táto stránka obsahuje archívnu kópiu materiálov zo školského roku 2011/12. Niektoré odkazy nemusia byť funkčné. V ďalších školských rokoch sa obs...“)
(rozdiel) ← Staršia verzia | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání


Táto stránka obsahuje archívnu kópiu materiálov zo školského roku 2011/12. Niektoré odkazy nemusia byť funkčné. V ďalších školských rokoch sa obsah predmetu môže mierne alebo výraznejšie meniť.

Prehľad a obsah

Týždeň 13.-19.2.
Úvod do Javy
#Prednáška 26 · #Cvičenia 13 · #DÚ12
Týždeň 20.-26.2.
Úvod do objektovo-orientovaného programovania, JavaDoc
#Prednáška 27 · #Cvičenia 14 · #DÚ13
Týždeň 27.2.-4.3.
Dedenie, polymorfizmus, modifikátory, interface
#Prednáška 28 · #Cvičenia 15
Týždeň 5.-11.3.
Výnimky, generické programovanie
#Prednáška 29 · #Cvičenia 16
Týždeň 12.-18.3.
Collections, testovanie
#Prednáška 30 · #Cvičenia 17 · #DÚ14
Týždeň 19.-25.3.
Opakovanie OOP, úvod k Swingu
#Prednáška 31 · #Cvičenia 18
Týždeň 26.3.-1.4.
Swing (layout, menu, dialog)
#Prednáška 32 · #Cvičenia 19 · #DÚ15
Týždeň 2.-8.4.
Swing (kreslenie)
#Prednáška 33 · #Cvičenia 20 · #DÚ16
Týždeň 9.-15.4.
OOP v C++, intervaly
#Prednáška 34
Týždeň 16.-22.4.
Reprezentácia grafov, prehľadávanie do hĺbky
#Prednáška 35 · #Cvičenia 21
Týždeň 23.-29.4.
#Cvičenia 22
Týždeň 30.4.-6.5.
Prehľadávanie do šírky, najdlhšia cesta, ohodnotené grafy
#Prednáška 36 · #Cvičenia 22
Týždeň 7.-13.5.
Maximálna klika, orientované grafy, topologické triedenie, knižnica na skúšku
#Prednáška 37 · #Cvičenia 23
Týždeň 14.-20.5.
Zhrnutie, opakovanie, príprava na skúšku
#Prednáška 38 · #Cvičenia 24

Letný semester, úvodné informácie

Letný semester, úvodné informácie

Letný semester, pravidlá

Na úspešné absolvovanie predmetu je potrebné:

  • Prísť na predmet s úspešne absolvovanou prerekvizitou 1-INF-127, Programovanie (1) v C/C++ (možná výnimka pre študentov neinformatických odborov).
  • Získať za semester a skúšku dohromady aspoň 50 bodov z plného počtu 100 bodov.
  • Uspieť na skúške.

Body budú prideľované podľa nasledujúceho kľúča:

  • Najviac 50 bodov za praktické testy na cvičeniach (šesť testov po 10 bodoch, do hodnotenia sa započíta päť najlepšie napísaných testov).
  • Najviac 20 bodov za domáce úlohy (tri úlohy za 6 až 7 bodov).
  • Najviac 30 bodov za skúšku.
  • Vopred neurčený počet bodov za bonusové úlohy.

Všetky zadania na tomto predmete musia byť riešené individuálne.

Testy na cvičeniach

V šiestich týždňoch semestra bude počas cvičení prebiehať praktický test, za ktorý bude možné získať najviac 10 bodov.

  • Test bude pozostávať z niekoľkých (typicky troch) programátorských úloh s odovzdávaním riešení na testovač.
  • (Podobný princíp ako rozcvičky v zimnom semestri, avšak bude potrebné vyriešiť viac ako jednu úlohu a pomoc od vyučujúcich bude limitovaná na otázky konkrétneho charakteru.)
  • Termíny testov: 12. marca, 26. marca, 16. apríla, 30. apríla, 7. mája a 14. mája.
  • Na každom z testov sa môžu objaviť úlohy k ľubovoľnej v tom čase už prebranej látke (upresní sa neskôr).
  • Na získanie bodov z testu je potrebná účasť na cvičeniach v danom týždni.
  • Do celkového hodnotenia sa započíta päť najlepších výsledkov testov, nebudú však žiadne ďalšie náhradné či opravné testy.

V prípade odôvodnenej a ospravedlnenej neúčasti na viac ako jednom teste bude mechanizmus náhrady stanovený individuálne.

Domáce úlohy

Počas semestra budú zverejnené tri bežné domáce úlohy.

  • Riešenia sa budú odovzdávať na testovač.
  • Prvá domáca úloha bude zverejnená v pondelok 11. marca.

Okrem toho bude počas semestra zverejnených niekoľko bonusových úloh, za ktoré bude možné získať zopár bodov navyše.

Skúška

Skúška bude pozostávať z:

  • Písomnej časti spočívajúcej v riešení jednoduchých teoretických úloh (najviac 10 bodov).
  • Praktickej časti spočívajúcej v riešení programátorskej úlohy s odovzdávaním na testovač (najviac 20 bodov).
  • Ústnej časti spočívajúcej v diskusii o predchádzajúcich častiach skúšky a o teórii z prednášok (za ústnu časť skúšky sa body neprideľujú).

Na úspešné absolvovanie skúšky je potrebné:

  • Získať dohromady aspoň 15 bodov z písomnej a praktickej časti.
  • Uspieť na ústnej časti skúšky.

Prípadné opakovanie skúšok sa riadi študijným poriadkom (v takom prípade je potrebné opakovať všetky časti skúšky).

Výsledná známka z predmetu

Po úspešnom absolvovaní skúšky sa výsledná známka z predmetu za daný skúškový termín stanoví, na základe celkového počtu bodov získaných za semester a skúšku, podľa nasledujúceho kľúča:

90 bodov a viac A
aspoň 80 a menej ako 90 bodov B
aspoň 70 a menej ako 80 bodov C
aspoň 60 a menej ako 70 bodov D
aspoň 50 a menej ako 60 bodov E
menej ako 50 bodov FX

Táto známka môže byť na základe ústnej časti skúšky pozmenená o jeden stupeň. V prípade neúspechu na skúške získava študent v rámci daného skúškového termínu hodnotenie FX.

Letný semester, test a skúška

Letný semester, test a skúška

Letný semester, projekt

Letný semester, projekt

Prednáška 26

Prednáška 26

Cvičenia 13

Cvičenia 13

DÚ12

DÚ12

Prednáška 27

Prednáška 27

Cvičenia 14

Cvičenia 14

DÚ13

DÚ13

Prednáška 28

Prednáška 28

Cvičenia 15

Cvičenia 15

Prednáška 29

Prednáška 29

Cvičenia 16

Cvičenia 16

Prednáška 30

Prednáška 30

Cvičenia 17

Cvičenia 17

DÚ14

DÚ14

Prednáška 31

Prednáška 31

Cvičenia 18

Cvičenia 18

Prednáška 32

Prednáška 32

Zdrojový kód programu

P32prog

Cvičenia 19

Cvičenia 19

DÚ15

DÚ15

Prednáška 33

Prednáška 33

Program vykresľovanie

P33prog

Cvičenia 20

Cvičenia 20

DÚ16

DÚ16

Prednáška 34

Prednáška 34

Prednáška 35

Prednáška 35

Zdrojový kód programu

P35-grafy

Cvičenia 21

Cvičenia 21

Cvičenia 22

Cvičenia 22

Prednáška 36

Prednáška 36

Zdrojový kód programu

P36-grafy

Cvičenia 22

Cvičenia 22

Prednáška 37

Prednáška 37

Zdrojový kód programu

P36-grafy

Zdrojový kód programu

P36-grafy2

Cvičenia 23

Cvičenia 23

Prednáška 38

Prednáška 38

Cvičenia 24

Cvičenia 24