|
|
Riadok 20: |
Riadok 20: |
| | | |
| * Ako by sme algoritmus upravili, aby dlzka slucky na konci helixu bola vzdy aspon 3? | | * Ako by sme algoritmus upravili, aby dlzka slucky na konci helixu bola vzdy aspon 3? |
− |
| |
− | ==RNA štruktúra==
| |
− | * Znama databaza rodin RNA genov je Rfam: http://rfam.xfam.org/
| |
− | * Najdite si v nej rodinu RF00015 (U4 spliceosomal RNA)
| |
− | * V casti Secondary structure si mozete pozriet obrazky farebne kodovane podla roznych kriterii
| |
− | ** Skuste pochopit, co jednotlive obrazky a ich farby znamenaju
| |
− | * Jedna z mnohych ludskych kopii je tato:
| |
− | <pre>
| |
− | AGCTTTGCGCAGTGGCAGTATCGTAGCCAATGAGGTTTATCCGAGGCGCG
| |
− | ATTATTGCTAATTGAAAACTTTTCCCAATACCCCGCCATGACGACTTGAA
| |
− | ATATAGTCGGCATTGGCAATTTTTGACAGTCTCTACGGAGA
| |
− | </pre>
| |
− | * Skuste ju najst v ludskom genome nastrojom BLAT v [http://genome-euro.ucsc.edu UCSC genome browseri]
| |
− | * Pozrite si tracky GENCODE genes, conservation, RepeatMasker v jej okoli
| |
− | * Vo verzii hg19 (kam sa viete z inej verzii dostat cez horne menu View->In Other Genomes) je track "CSHL Sm RNA-seq" ktory obsahuje RNASeq kratkych RNA z roznych casti buniek, zapnite si v jeho nastaveniach aj zobrazenie RNA z jadra (nucleus)
| |
− | * Zadajte sekvenciu na RNAfold serveri [http://rna.tbi.univie.ac.at/cgi-bin/RNAWebSuite/RNAfold.cgi]
| |
− | * Ak vypocet dlho trva, pozrite si vysledok [http://rna.tbi.univie.ac.at//cgi-bin/RNAWebSuite/RNAfold.cgi?PAGE=3&ID=fdr_TwjicB tu]
| |
− | * Podoba sa na strukturu zobrazenu v Rfame? v com sa lisi?
| |
− |
| |
− | * RNA dizajn: mozete sa skusit zahrat na stranke http://www.eternagame.org/web/
| |
Verzia zo dňa a času 13:26, 3. december 2020
Nussinovovej algoritmus
Z cvičných príkladov na skúšku
- Vyplňte maticu dynamického programovania (Nussinovovej algoritmus) pre nájdenie najväčšieho počtu dobre uzátvorkovaných spárovaných báz v RNA sekvencii GAACUUCACUGA (dovoľujeme len komplementárne páry A-U, C-G) a nakreslite sekundárnu štruktúru, ktorú algoritmus našiel.
G A A C U U C A C U G A
0 0 0 1 1 2 3 3 3 4 4 4 G
0 0 0 1 2 2 2 2 3 4 4 A
0 0 1 1 1 2 2 2 3 4 A
0 0 0 0 1 1 1 2 3 C
0 0 0 1 1 1 2 3 U
0 0 1 1 1 2 3 U
0 0 0 1 2 2 C
0 0 1 1 1 A
0 0 1 1 C
0 0 1 U
0 0 G
0 A
- Ako by sme algoritmus upravili, aby dlzka slucky na konci helixu bola vzdy aspon 3?