Programovanie (1) v C/C++
1-INF-127, ZS 2024/25
Letný semester, prednáška č. 2: Rozdiel medzi revíziami
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
Riadok 39: | Riadok 39: | ||
== Ďalšie príklady == | == Ďalšie príklady == | ||
+ | |||
+ | == Odkazy == | ||
+ | |||
+ | * [http://docs.oracle.com/javase/tutorial/java/javaOO/index.html Tutoriál jazyka Java: Classes and Objects] |
Verzia zo dňa a času 18:33, 18. február 2021
Obsah
Oznamy
- Na test pre pokročilých sa v prípade záujmu treba prihlásiť do utorka 23. februára, 11:30.
- Prvú bonusovú úlohu treba odovzdať do stredy 24. februára, 11:30.
Základné koncepty objektovo orientovaného programovania
Objekty a triedy
Dvoma najzákladnejšími konceptmi objektovo orientovaného programovania (OOP) sú triedy a objekty.
- Trieda je typ, ktorý podobne ako struct v C/C++ môže združovať údaje rôznych typov. Okrem toho ale obvykle obsahuje aj definície metód na manipuláciu s týmito údajmi.
- Objekt je inštancia triedy – obsahuje teda už nejakú konkrétnu sadu údajov vyhovujúcu definícii triedy, na ktorú možno aplikovať metódy triedy.
- Triedu teda možno chápať ako „vzor”, podľa ktorého sa vytvárajú objekty.
Príklad: