Programovanie (1) v C/C++
1-INF-127, ZS 2024/25
Letný semester, prednáška č. 2: Rozdiel medzi revíziami
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
Riadok 9: | Riadok 9: | ||
Dvoma najzákladnejšími konceptmi objektovo orientovaného programovania (OOP) sú ''triedy'' a ''objekty''. | Dvoma najzákladnejšími konceptmi objektovo orientovaného programovania (OOP) sú ''triedy'' a ''objekty''. | ||
− | * ''Trieda'' je typ, ktorý podobne ako <tt>struct</tt> v C/C++ môže združovať údaje rôznych typov. Okrem toho ale obvykle obsahuje aj definície ''metód'' na manipuláciu s týmito údajmi. | + | * ''Trieda'' (angl. ''class'') je typ, ktorý podobne ako <tt>struct</tt> v C/C++ môže združovať údaje rôznych typov. Okrem toho ale obvykle obsahuje aj definície ''metód'' na manipuláciu s týmito údajmi. |
− | * ''Objekt'' je ''inštancia triedy'' – obsahuje teda už nejakú konkrétnu sadu údajov vyhovujúcu definícii triedy, na ktorú možno aplikovať metódy triedy. | + | * ''Objekt'' (angl. ''object'') je ''inštancia triedy'' – obsahuje teda už nejakú konkrétnu sadu údajov vyhovujúcu definícii triedy, na ktorú možno aplikovať metódy triedy. |
* Triedu teda možno chápať ako „vzor”, podľa ktorého sa vytvárajú objekty. | * Triedu teda možno chápať ako „vzor”, podľa ktorého sa vytvárajú objekty. | ||
Verzia zo dňa a času 18:34, 18. február 2021
Obsah
Oznamy
- Na test pre pokročilých sa v prípade záujmu treba prihlásiť do utorka 23. februára, 11:30.
- Prvú bonusovú úlohu treba odovzdať do stredy 24. februára, 11:30.
Základné koncepty objektovo orientovaného programovania
Objekty a triedy
Dvoma najzákladnejšími konceptmi objektovo orientovaného programovania (OOP) sú triedy a objekty.
- Trieda (angl. class) je typ, ktorý podobne ako struct v C/C++ môže združovať údaje rôznych typov. Okrem toho ale obvykle obsahuje aj definície metód na manipuláciu s týmito údajmi.
- Objekt (angl. object) je inštancia triedy – obsahuje teda už nejakú konkrétnu sadu údajov vyhovujúcu definícii triedy, na ktorú možno aplikovať metódy triedy.
- Triedu teda možno chápať ako „vzor”, podľa ktorého sa vytvárajú objekty.
Príklad: