Programovanie (1) v C/C++
1-INF-127, ZS 2024/25
Letný semester, pravidlá: Rozdiel medzi revíziami
(21 medziľahlých úprav od rovnakého používateľa nie je zobrazených.) | |||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
''Na úspešné absolvovanie predmetu je potrebné'': | ''Na úspešné absolvovanie predmetu je potrebné'': | ||
− | * Získať za semester a | + | * Prísť na predmet s úspešne absolvovanou prerekvizitou ''1-INF-127, Programovanie (1) v C/C++'' (možná výnimka pre študentov neinformatických odborov). |
+ | * Získať za semester a skúšku dohromady aspoň 50 bodov z plného počtu 100 bodov. | ||
* Uspieť na skúške. | * Uspieť na skúške. | ||
''Body budú prideľované podľa nasledujúceho kľúča'': | ''Body budú prideľované podľa nasledujúceho kľúča'': | ||
− | * Najviac | + | * Najviac 50 bodov za praktické testy na cvičeniach (šesť testov po 10 bodoch, do hodnotenia sa započíta päť najlepšie napísaných testov). |
− | * Najviac | + | * Najviac 20 bodov za domáce úlohy (tri úlohy za 6 až 7 bodov). |
− | * Najviac 30 bodov za | + | * Najviac 30 bodov za skúšku. |
− | * | + | * Vopred neurčený počet bodov za bonusové úlohy. |
Všetky zadania na tomto predmete musia byť riešené individuálne. | Všetky zadania na tomto predmete musia byť riešené individuálne. | ||
Riadok 13: | Riadok 14: | ||
== Testy na cvičeniach == | == Testy na cvičeniach == | ||
− | '' | + | V šiestich týždňoch semestra bude ''počas cvičení'' prebiehať praktický test, za ktorý bude možné získať najviac 10 bodov. |
* Test bude pozostávať z niekoľkých (typicky troch) programátorských úloh s odovzdávaním riešení na testovač. | * Test bude pozostávať z niekoľkých (typicky troch) programátorských úloh s odovzdávaním riešení na testovač. | ||
− | * (Podobný princíp ako rozcvičky v zimnom semestri, avšak bude potrebné vyriešiť viac ako jednu úlohu.) | + | * (Podobný princíp ako rozcvičky v zimnom semestri, avšak bude potrebné vyriešiť viac ako jednu úlohu a pomoc od vyučujúcich bude limitovaná na otázky konkrétneho charakteru.) |
− | * ''Termíny testov:'' | + | * ''Termíny testov:'' 12. marca, 26. marca, 16. apríla, 30. apríla, 7. mája a 14. mája. |
* Na každom z testov sa môžu objaviť úlohy k ľubovoľnej v tom čase už prebranej látke (upresní sa neskôr). | * Na každom z testov sa môžu objaviť úlohy k ľubovoľnej v tom čase už prebranej látke (upresní sa neskôr). | ||
− | * Na získanie bodov z testu je potrebná účasť na cvičeniach v danom týždni. | + | * Na získanie bodov z testu je potrebná účasť na cvičeniach v danom týždni. |
+ | * Do celkového hodnotenia sa započíta ''päť najlepších'' výsledkov testov, nebudú však žiadne ďalšie náhradné či opravné testy. | ||
− | + | V prípade ''odôvodnenej a ospravedlnenej'' neúčasti na viac ako jednom teste bude mechanizmus náhrady stanovený individuálne. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | V prípade ''odôvodnenej a ospravedlnenej'' neúčasti na viac ako | ||
== Domáce úlohy == | == Domáce úlohy == | ||
− | Počas semestra | + | Počas semestra budú zverejnené tri bežné domáce úlohy. |
* Riešenia sa budú odovzdávať na testovač. | * Riešenia sa budú odovzdávať na testovač. | ||
− | * | + | * Prvá domáca úloha bude zverejnená v pondelok 11. marca. |
− | Okrem toho bude počas semestra zverejnených niekoľko bonusových úloh | + | Okrem toho bude počas semestra zverejnených niekoľko bonusových úloh, za ktoré bude možné získať zopár bodov navyše. |
== Skúška == | == Skúška == | ||
Skúška bude pozostávať z: | Skúška bude pozostávať z: | ||
− | * Praktickej časti spočívajúcej v riešení | + | * Písomnej časti spočívajúcej v riešení jednoduchých teoretických úloh (najviac 10 bodov). |
− | * Ústnej časti spočívajúcej v diskusii o | + | * Praktickej časti spočívajúcej v riešení programátorskej úlohy s odovzdávaním na testovač (najviac 20 bodov). |
+ | * Ústnej časti spočívajúcej v diskusii o predchádzajúcich častiach skúšky a o teórii z prednášok (za ústnu časť skúšky sa body neprideľujú). | ||
Na úspešné absolvovanie ''skúšky'' je potrebné: | Na úspešné absolvovanie ''skúšky'' je potrebné: | ||
− | * Získať aspoň 15 bodov z praktickej časti. | + | * Získať dohromady aspoň 15 bodov z písomnej a praktickej časti. |
* Uspieť na ústnej časti skúšky. | * Uspieť na ústnej časti skúšky. | ||
− | Prípadné opakovanie skúšok sa riadi študijným poriadkom. | + | Prípadné opakovanie skúšok sa riadi študijným poriadkom (v takom prípade je potrebné opakovať všetky časti skúšky). |
− | == | + | == Výsledná známka z predmetu == |
− | Po úspešnom absolvovaní skúšky sa výsledná známka z predmetu stanoví | + | Po úspešnom absolvovaní skúšky sa výsledná známka z predmetu za daný skúškový termín stanoví, na základe celkového počtu bodov získaných za semester a skúšku, podľa nasledujúceho kľúča: |
{|- | {|- | ||
| | | | ||
Riadok 83: | Riadok 80: | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
− | + | Táto známka môže byť na základe ústnej časti skúšky pozmenená o jeden stupeň. V prípade neúspechu na skúške získava študent v rámci daného skúškového termínu hodnotenie FX. | |
− | |||
− |
Aktuálna revízia z 15:42, 13. február 2024
Na úspešné absolvovanie predmetu je potrebné:
- Prísť na predmet s úspešne absolvovanou prerekvizitou 1-INF-127, Programovanie (1) v C/C++ (možná výnimka pre študentov neinformatických odborov).
- Získať za semester a skúšku dohromady aspoň 50 bodov z plného počtu 100 bodov.
- Uspieť na skúške.
Body budú prideľované podľa nasledujúceho kľúča:
- Najviac 50 bodov za praktické testy na cvičeniach (šesť testov po 10 bodoch, do hodnotenia sa započíta päť najlepšie napísaných testov).
- Najviac 20 bodov za domáce úlohy (tri úlohy za 6 až 7 bodov).
- Najviac 30 bodov za skúšku.
- Vopred neurčený počet bodov za bonusové úlohy.
Všetky zadania na tomto predmete musia byť riešené individuálne.
Testy na cvičeniach
V šiestich týždňoch semestra bude počas cvičení prebiehať praktický test, za ktorý bude možné získať najviac 10 bodov.
- Test bude pozostávať z niekoľkých (typicky troch) programátorských úloh s odovzdávaním riešení na testovač.
- (Podobný princíp ako rozcvičky v zimnom semestri, avšak bude potrebné vyriešiť viac ako jednu úlohu a pomoc od vyučujúcich bude limitovaná na otázky konkrétneho charakteru.)
- Termíny testov: 12. marca, 26. marca, 16. apríla, 30. apríla, 7. mája a 14. mája.
- Na každom z testov sa môžu objaviť úlohy k ľubovoľnej v tom čase už prebranej látke (upresní sa neskôr).
- Na získanie bodov z testu je potrebná účasť na cvičeniach v danom týždni.
- Do celkového hodnotenia sa započíta päť najlepších výsledkov testov, nebudú však žiadne ďalšie náhradné či opravné testy.
V prípade odôvodnenej a ospravedlnenej neúčasti na viac ako jednom teste bude mechanizmus náhrady stanovený individuálne.
Domáce úlohy
Počas semestra budú zverejnené tri bežné domáce úlohy.
- Riešenia sa budú odovzdávať na testovač.
- Prvá domáca úloha bude zverejnená v pondelok 11. marca.
Okrem toho bude počas semestra zverejnených niekoľko bonusových úloh, za ktoré bude možné získať zopár bodov navyše.
Skúška
Skúška bude pozostávať z:
- Písomnej časti spočívajúcej v riešení jednoduchých teoretických úloh (najviac 10 bodov).
- Praktickej časti spočívajúcej v riešení programátorskej úlohy s odovzdávaním na testovač (najviac 20 bodov).
- Ústnej časti spočívajúcej v diskusii o predchádzajúcich častiach skúšky a o teórii z prednášok (za ústnu časť skúšky sa body neprideľujú).
Na úspešné absolvovanie skúšky je potrebné:
- Získať dohromady aspoň 15 bodov z písomnej a praktickej časti.
- Uspieť na ústnej časti skúšky.
Prípadné opakovanie skúšok sa riadi študijným poriadkom (v takom prípade je potrebné opakovať všetky časti skúšky).
Výsledná známka z predmetu
Po úspešnom absolvovaní skúšky sa výsledná známka z predmetu za daný skúškový termín stanoví, na základe celkového počtu bodov získaných za semester a skúšku, podľa nasledujúceho kľúča:
90 bodov a viac | A | ||
aspoň 80 a menej ako 90 bodov | B | ||
aspoň 70 a menej ako 80 bodov | C | ||
aspoň 60 a menej ako 70 bodov | D | ||
aspoň 50 a menej ako 60 bodov | E | ||
menej ako 50 bodov | FX |
Táto známka môže byť na základe ústnej časti skúšky pozmenená o jeden stupeň. V prípade neúspechu na skúške získava študent v rámci daného skúškového termínu hodnotenie FX.