Programovanie (1) v C/C++
1-INF-127, ZS 2024/25

Úvod · Pravidlá · Prednášky · Softvér · Testovač
· Kontaktujte nás pomocou e-mailovej adresy E-prg.png (bude odpovedať ten z nás, kto má príslušnú otázku na starosti alebo kto má práve čas).
· Prosíme študentov, aby si pravidelne čítali e-maily na @uniba.sk adrese alebo aby si tieto emaily preposielali na adresu, ktorú pravidelne čítajú.


Letný semester, prednáška č. 2: Rozdiel medzi revíziami

Z Programovanie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Riadok 9: Riadok 9:
  
 
Dvoma najzákladnejšími konceptmi objektovo orientovaného programovania (OOP) sú ''triedy'' a ''objekty''.
 
Dvoma najzákladnejšími konceptmi objektovo orientovaného programovania (OOP) sú ''triedy'' a ''objekty''.
* ''Trieda'' je typ, ktorý podobne ako <tt>struct</tt> v C/C++ môže združovať údaje rôznych typov. Okrem toho ale obvykle obsahuje aj definície ''metód'' na manipuláciu s týmito údajmi.
+
* ''Trieda'' (angl. ''class'') je typ, ktorý podobne ako <tt>struct</tt> v C/C++ môže združovať údaje rôznych typov. Okrem toho ale obvykle obsahuje aj definície ''metód'' na manipuláciu s týmito údajmi.
* ''Objekt'' je ''inštancia triedy'' &ndash; obsahuje teda už nejakú konkrétnu sadu údajov vyhovujúcu definícii triedy, na ktorú možno aplikovať metódy triedy.  
+
* ''Objekt'' (angl. ''object'') je ''inštancia triedy'' &ndash; obsahuje teda už nejakú konkrétnu sadu údajov vyhovujúcu definícii triedy, na ktorú možno aplikovať metódy triedy.  
 
* Triedu teda možno chápať ako &bdquo;vzor&rdquo;, podľa ktorého sa vytvárajú objekty.  
 
* Triedu teda možno chápať ako &bdquo;vzor&rdquo;, podľa ktorého sa vytvárajú objekty.  
  

Verzia zo dňa a času 18:34, 18. február 2021

Oznamy

  • Na test pre pokročilých sa v prípade záujmu treba prihlásiť do utorka 23. februára, 11:30.
  • Prvú bonusovú úlohu treba odovzdať do stredy 24. februára, 11:30.

Základné koncepty objektovo orientovaného programovania

Objekty a triedy

Dvoma najzákladnejšími konceptmi objektovo orientovaného programovania (OOP) sú triedy a objekty.

  • Trieda (angl. class) je typ, ktorý podobne ako struct v C/C++ môže združovať údaje rôznych typov. Okrem toho ale obvykle obsahuje aj definície metód na manipuláciu s týmito údajmi.
  • Objekt (angl. object) je inštancia triedy – obsahuje teda už nejakú konkrétnu sadu údajov vyhovujúcu definícii triedy, na ktorú možno aplikovať metódy triedy.
  • Triedu teda možno chápať ako „vzor”, podľa ktorého sa vytvárajú objekty.

Príklad:


Referencie na objekty

Konštruktory a inicializácia objektov

Kľúčové slovo this

Modifikátory prístupu

Zapuzdrenie

Metódy get a set

Preťažovanie metód

Statické vs. nestatické metódy

Ďalšie príklady

Odkazy