Vizualizácia dát · 1-DAV-105 · LS 2021/22
The new course website is at https://bbrejova.github.io/viz/
Difference between revisions of "Práca v tíme"
Jump to navigation
Jump to search
(14 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 1: | Line 1: | ||
* Na prvých cvičeniach nebude skupinová práca | * Na prvých cvičeniach nebude skupinová práca | ||
− | * Niekoľko ďalších týždňoch budete rozdelení do tímov | + | * Niekoľko ďalších týždňoch budete rozdelení do tímov vyučujúcimi a budete počas cvičení pracovať na menších príkladoch |
* Neskôr sa rozdelíte do tímov sami a budete pracovať na projekte (počas cvičení aj mimo) | * Neskôr sa rozdelíte do tímov sami a budete pracovať na projekte (počas cvičení aj mimo) | ||
+ | * Tento dokument sa venuje práci v tímoch v prvej časti semestra, pri práci na skupinovom projekte budete mať voľnosť zorganizovať si prácu v rámci skupiny podľa vlastného uváženia. | ||
+ | |||
+ | ==Ciele a hodnotenie skupinovej práce na zadaniach== | ||
+ | Ciele | ||
+ | * Trénovať prácu v tíme | ||
+ | * Lepšie spoznať spolužiakov | ||
+ | * Vymeniť si skúsenosti so spolužiakmi, naučiť sa od nich nové postupy, vysvetliť si navzájom nejasnosti alebo sformulovať otázky nejasné celej skupine | ||
+ | |||
+ | Zapojte všetkých členov tímu | ||
+ | * Všetci členovia tímu by mali rozumieť odovzdanému riešeniu a vedieť podobné príklady riešiť samostatne | ||
+ | * Lepšie je vyriešiť menšiu časť zadania tak, aby tomu všetci členovia tímu rozumeli ako väčšiu časť, ktorú spraví jeden a nikto sa nič nenaučí | ||
+ | |||
+ | Hodnotenie | ||
+ | * Hodnotiť budeme výsledné riešenie ale aj ako dobre ste spolupracovali | ||
+ | * Väčšinou dostanú všetci členovia tímu rovnako bodov, ale ak bude treba, môžeme niektorým členom body pridať alebo ubrať | ||
==Úlohy v tíme== | ==Úlohy v tíme== | ||
+ | Počas riešenia skupinových zadaní budete mať pridelené v rámci tímu konkrétne úlohy: | ||
+ | * Jeden člen tímu má rolu "driver", podľa praxe v technike [https://en.wikipedia.org/wiki/Pair_programming párového programovania]. Driver ako jediný edituje dokument (notebook) s riešením úlohy, píše doňho kód, skúša ho spúšťať, ostatní mu pri tom radia. | ||
+ | * Jeden člen tímu má rolu "chair". Chair dohliada na tímovú spoluprácu, aby sa všetci členovi tímu zapájali a aby ich prípadné otázky a návrhy boli ostatnými členmi kolektívu zobrané do úvahy. | ||
+ | * Jeden člen tému na rolu "scribe". Scribe zapisuje denník priebehu spolupráce skupiny. | ||
+ | * Všetci členovia skupiny, vrátane vyššie uvedených, sa spolupodieľajú na samotnom riešení úloh (čítanie zadaní, diskusia o možnom riešení, hľadanie vhodných zdrojov, hľadanie chýb v programe, vysvetľovanie ostatným členom tímu podľa potreby atď). | ||
+ | * Tímy s dvoma prípadne jedným členom majú obsadené iba úlohy driver a scribe. | ||
+ | * Ak nie sú všetci členovia tímu prítomní, prorozdeľte si úlohy podľa okolností. | ||
+ | |||
+ | ==Stretnutie== | ||
+ | |||
+ | * V prípade online cvičení má každá skupina má vytvorený kanál v MS Teams, na ktorom si počas cvičení spraví stretnutie (skupinový videohovor). | ||
+ | * V prípade prezenčných cvičení každá skupina obsadí blok počítačov vedľa seba na H6. Driver sedí v strede, ale aj ostatní si zapnú počítače. | ||
+ | * V oboch prípadoch od začiatku cvičenia spoločne riešte zadané skupinové príklady. | ||
+ | * Keď príklady vyriešite, môžete stretnutie ukončiť a využiť zvyšok cvičenia na riešenie individuálnych úloh a konzultácie s vyučujúcimi. Stretnutie by však malo trvať aspoň 30 minút. | ||
+ | * Ku stretnutiu skupín sa občas pripoja vyučujúci, budú pozorovať vašu činnosť a odpovedať vaše otázky. | ||
+ | |||
+ | ==Odovzdávanie== | ||
+ | Za celú skupinu odovzdáte na konci skupinového stretnutia dva dokumenty: | ||
+ | * Samotné vyriešené zadanie ako noteboook (formát ipynb), odovzdáva driver do Google classroom | ||
+ | * Denník ako Google doc, odovzdáva sa zapísaním linky, ktorá umožňuje vkladať komentáre, do odovzdaného notebooku | ||
+ | ** Obidva dokumenty nazdieľajte aj všetkým členom tímu, po skončení cvičenia ich už nemeňte | ||
+ | |||
+ | V denníku uveďte | ||
+ | * členov tímu a ich úlohy | ||
+ | * prípadné špeciálne okolnosti (napr. ak vznikli technické problémy) | ||
+ | * stručný komentár k priebehu | ||
+ | ** na aké problémy ste počas riešenia úloh narazili, na čom ste strávili viac času, ako sa vám na koniec podarilo problém vyriešiť, prípadne čo vám je stále nejasné | ||
+ | ** ak ste úlohy vyriešili veľmi rýchlo a bez problémov, môžete v skupine prediskutovať ako inak by sa dali riešiť, ako by sa dali programy ďalej rozšíriť či o iných otázkach súvisiacich s témou cvičení. Stručný sumár diskusie uveďte v denníku. | ||
+ | * môžete spomenúť, ak s niektorými členmi boli problémy (prišli neskoro alebo sa odmietli rozumne zapojiť) alebo ak niekto bol naopak obzvlášť veľkou oporou tímu | ||
+ | |||
+ | Body nakopírujeme v Google classroom všetkým členom tímu, komentár uvedieme v denníku, kde si ho môžete nájsť | ||
+ | |||
+ | ==Technické odporúčania== | ||
+ | * Jupyter notebook s riešenou úlohou editujte cez Google colab a zdieľajte aj s ostatnými členmi skupiny | ||
+ | * Denník editujte na Google doc a tiež zdieľajte aj s ostatnými | ||
+ | * Jednotliví členovia skupiny teda na svojom počítači môžu mať otvorené oba dokumenty, notebook však modifikuje a spúšťa iba driver | ||
+ | * Prípadné úryvky navrhovaného kódu a podobne môžete zdieľať v špeciálnej sekcii denníka (scratch), kam píšu všetci. Zvyšok denníka má na starosti scribe. | ||
+ | <!-- * Počas online stretnutia by ste mali mať zapnuté mikrofóny a ak to kvalita pripojenia dovolí, aj kamery. Podľa potreby využívajte diskusiu stretnutia a zdieľanie obrazovky. --> | ||
+ | <!-- * Ak máte otázku, s ktorou si neviete poradiť, môžete sa spýtať vyučujúcich počas ich návštevy alebo im písať cez MS Teams. --> | ||
+ | |||
+ | ==Neúčasť== | ||
+ | * Ak sa z vážnych príčin nemôžete zúčastniť cvičení so skupinovou úlohou, kontaktujte cvičiacich, pokiaľ možno vopred | ||
+ | * Určia vám spôsob, ako si túto aktivitu môžete nahradiť |
Latest revision as of 20:33, 26 February 2022
- Na prvých cvičeniach nebude skupinová práca
- Niekoľko ďalších týždňoch budete rozdelení do tímov vyučujúcimi a budete počas cvičení pracovať na menších príkladoch
- Neskôr sa rozdelíte do tímov sami a budete pracovať na projekte (počas cvičení aj mimo)
- Tento dokument sa venuje práci v tímoch v prvej časti semestra, pri práci na skupinovom projekte budete mať voľnosť zorganizovať si prácu v rámci skupiny podľa vlastného uváženia.
Ciele a hodnotenie skupinovej práce na zadaniach
Ciele
- Trénovať prácu v tíme
- Lepšie spoznať spolužiakov
- Vymeniť si skúsenosti so spolužiakmi, naučiť sa od nich nové postupy, vysvetliť si navzájom nejasnosti alebo sformulovať otázky nejasné celej skupine
Zapojte všetkých členov tímu
- Všetci členovia tímu by mali rozumieť odovzdanému riešeniu a vedieť podobné príklady riešiť samostatne
- Lepšie je vyriešiť menšiu časť zadania tak, aby tomu všetci členovia tímu rozumeli ako väčšiu časť, ktorú spraví jeden a nikto sa nič nenaučí
Hodnotenie
- Hodnotiť budeme výsledné riešenie ale aj ako dobre ste spolupracovali
- Väčšinou dostanú všetci členovia tímu rovnako bodov, ale ak bude treba, môžeme niektorým členom body pridať alebo ubrať
Úlohy v tíme
Počas riešenia skupinových zadaní budete mať pridelené v rámci tímu konkrétne úlohy:
- Jeden člen tímu má rolu "driver", podľa praxe v technike párového programovania. Driver ako jediný edituje dokument (notebook) s riešením úlohy, píše doňho kód, skúša ho spúšťať, ostatní mu pri tom radia.
- Jeden člen tímu má rolu "chair". Chair dohliada na tímovú spoluprácu, aby sa všetci členovi tímu zapájali a aby ich prípadné otázky a návrhy boli ostatnými členmi kolektívu zobrané do úvahy.
- Jeden člen tému na rolu "scribe". Scribe zapisuje denník priebehu spolupráce skupiny.
- Všetci členovia skupiny, vrátane vyššie uvedených, sa spolupodieľajú na samotnom riešení úloh (čítanie zadaní, diskusia o možnom riešení, hľadanie vhodných zdrojov, hľadanie chýb v programe, vysvetľovanie ostatným členom tímu podľa potreby atď).
- Tímy s dvoma prípadne jedným členom majú obsadené iba úlohy driver a scribe.
- Ak nie sú všetci členovia tímu prítomní, prorozdeľte si úlohy podľa okolností.
Stretnutie
- V prípade online cvičení má každá skupina má vytvorený kanál v MS Teams, na ktorom si počas cvičení spraví stretnutie (skupinový videohovor).
- V prípade prezenčných cvičení každá skupina obsadí blok počítačov vedľa seba na H6. Driver sedí v strede, ale aj ostatní si zapnú počítače.
- V oboch prípadoch od začiatku cvičenia spoločne riešte zadané skupinové príklady.
- Keď príklady vyriešite, môžete stretnutie ukončiť a využiť zvyšok cvičenia na riešenie individuálnych úloh a konzultácie s vyučujúcimi. Stretnutie by však malo trvať aspoň 30 minút.
- Ku stretnutiu skupín sa občas pripoja vyučujúci, budú pozorovať vašu činnosť a odpovedať vaše otázky.
Odovzdávanie
Za celú skupinu odovzdáte na konci skupinového stretnutia dva dokumenty:
- Samotné vyriešené zadanie ako noteboook (formát ipynb), odovzdáva driver do Google classroom
- Denník ako Google doc, odovzdáva sa zapísaním linky, ktorá umožňuje vkladať komentáre, do odovzdaného notebooku
- Obidva dokumenty nazdieľajte aj všetkým členom tímu, po skončení cvičenia ich už nemeňte
V denníku uveďte
- členov tímu a ich úlohy
- prípadné špeciálne okolnosti (napr. ak vznikli technické problémy)
- stručný komentár k priebehu
- na aké problémy ste počas riešenia úloh narazili, na čom ste strávili viac času, ako sa vám na koniec podarilo problém vyriešiť, prípadne čo vám je stále nejasné
- ak ste úlohy vyriešili veľmi rýchlo a bez problémov, môžete v skupine prediskutovať ako inak by sa dali riešiť, ako by sa dali programy ďalej rozšíriť či o iných otázkach súvisiacich s témou cvičení. Stručný sumár diskusie uveďte v denníku.
- môžete spomenúť, ak s niektorými členmi boli problémy (prišli neskoro alebo sa odmietli rozumne zapojiť) alebo ak niekto bol naopak obzvlášť veľkou oporou tímu
Body nakopírujeme v Google classroom všetkým členom tímu, komentár uvedieme v denníku, kde si ho môžete nájsť
Technické odporúčania
- Jupyter notebook s riešenou úlohou editujte cez Google colab a zdieľajte aj s ostatnými členmi skupiny
- Denník editujte na Google doc a tiež zdieľajte aj s ostatnými
- Jednotliví členovia skupiny teda na svojom počítači môžu mať otvorené oba dokumenty, notebook však modifikuje a spúšťa iba driver
- Prípadné úryvky navrhovaného kódu a podobne môžete zdieľať v špeciálnej sekcii denníka (scratch), kam píšu všetci. Zvyšok denníka má na starosti scribe.
Neúčasť
- Ak sa z vážnych príčin nemôžete zúčastniť cvičení so skupinovou úlohou, kontaktujte cvičiacich, pokiaľ možno vopred
- Určia vám spôsob, ako si túto aktivitu môžete nahradiť