Vizualizácia dát · 1-DAV-105 · LS 2021/22


The new course website is at https://bbrejova.github.io/viz/

Difference between revisions of "Práca v tíme"

From viz
Jump to navigation Jump to search
 
(12 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
 
* Na prvých cvičeniach nebude skupinová práca
 
* Na prvých cvičeniach nebude skupinová práca
* Niekoľko ďalších týždňoch budete rozdelení do tímov náhodne a budete počas cvičení pracovať na menších príkladoch
+
* Niekoľko ďalších týždňoch budete rozdelení do tímov vyučujúcimi a budete počas cvičení pracovať na menších príkladoch
 
* Neskôr sa rozdelíte do tímov sami a budete pracovať na projekte (počas cvičení aj mimo)
 
* Neskôr sa rozdelíte do tímov sami a budete pracovať na projekte (počas cvičení aj mimo)
 +
* Tento dokument sa venuje práci v tímoch v prvej časti semestra, pri práci na skupinovom projekte budete mať voľnosť zorganizovať si prácu v rámci skupiny podľa vlastného uváženia.
 +
 +
==Ciele a hodnotenie skupinovej práce na zadaniach==
 +
Ciele
 +
* Trénovať prácu v tíme
 +
* Lepšie spoznať spolužiakov
 +
* Vymeniť si skúsenosti so spolužiakmi, naučiť sa od nich nové postupy, vysvetliť si navzájom nejasnosti alebo sformulovať otázky nejasné celej skupine
 +
 +
Zapojte všetkých členov tímu
 +
* Všetci členovia tímu by mali rozumieť odovzdanému riešeniu a vedieť podobné príklady riešiť samostatne
 +
* Lepšie je vyriešiť menšiu časť zadania tak, aby tomu všetci členovia tímu rozumeli ako väčšiu časť, ktorú spraví jeden a nikto sa nič nenaučí
 +
 +
Hodnotenie
 +
* Hodnotiť budeme výsledné riešenie ale aj ako dobre ste spolupracovali
 +
* Väčšinou dostanú všetci členovia tímu rovnako bodov, ale ak bude treba, môžeme niektorým členom body pridať alebo ubrať
  
 
==Úlohy v tíme==
 
==Úlohy v tíme==
 
Počas riešenia skupinových zadaní budete mať pridelené v rámci tímu konkrétne úlohy:
 
Počas riešenia skupinových zadaní budete mať pridelené v rámci tímu konkrétne úlohy:
* Jeden člen tímu má rolu "driver", podľa praxe v technike [https://en.wikipedia.org/wiki/Pair_programming párového programovania]. Driver ako jediný edituje dokument s riešením úlohy, píše doňho kód, skúša ho spúšťať.
+
* Jeden člen tímu má rolu "driver", podľa praxe v technike [https://en.wikipedia.org/wiki/Pair_programming párového programovania]. Driver ako jediný edituje dokument (notebook) s riešením úlohy, píše doňho kód, skúša ho spúšťať, ostatní mu pri tom radia.
 
* Jeden člen tímu má rolu "chair". Chair dohliada na tímovú spoluprácu, aby sa všetci členovi tímu zapájali a aby ich prípadné otázky a návrhy boli ostatnými členmi kolektívu zobrané do úvahy.
 
* Jeden člen tímu má rolu "chair". Chair dohliada na tímovú spoluprácu, aby sa všetci členovi tímu zapájali a aby ich prípadné otázky a návrhy boli ostatnými členmi kolektívu zobrané do úvahy.
 
* Jeden člen tému na rolu "scribe". Scribe zapisuje denník priebehu spolupráce skupiny.
 
* Jeden člen tému na rolu "scribe". Scribe zapisuje denník priebehu spolupráce skupiny.
 
* Všetci členovia skupiny, vrátane vyššie uvedených, sa spolupodieľajú na samotnom riešení úloh (čítanie zadaní, diskusia o možnom riešení, hľadanie vhodných zdrojov, hľadanie chýb v programe, vysvetľovanie ostatným členom tímu podľa potreby atď).
 
* Všetci členovia skupiny, vrátane vyššie uvedených, sa spolupodieľajú na samotnom riešení úloh (čítanie zadaní, diskusia o možnom riešení, hľadanie vhodných zdrojov, hľadanie chýb v programe, vysvetľovanie ostatným členom tímu podľa potreby atď).
Ak je z tímu prítomný iba jeden alebo dvaja členovia, zabezpečia úlohy driver a scribe. Ak sa neskôr pripojí člen tímu s určitou pridelenou rolou, prevezme svoju rolu.
+
* Tímy s dvoma prípadne jedným členom majú obsadené iba úlohy driver a scribe.  
 +
* Ak nie sú všetci členovia tímu prítomní, prorozdeľte si úlohy podľa okolností.
  
Pri práci na skupinovom projekte si môžete prácu v rámci skupiny zorganizovať podľa vlastného uváženia.
+
==Stretnutie==
  
==Riešenie skupinových zadaní==
+
* V prípade online cvičení má každá skupina má vytvorený kanál v MS Teams, na ktorom si počas cvičení spraví stretnutie (skupinový videohovor).
Každá skupina má vytvorený kanál v MS Teams, na ktorom si počas cvičení spraví stretnutie (skupinový videohovor)
+
* V prípade prezenčných cvičení každá skupina obsadí blok počítačov vedľa seba na H6. Driver sedí v strede, ale aj ostatní si zapnú počítače.
* Budete spoločne riešiť zadané skupinové príklady.
+
* V oboch prípadoch od začiatku cvičenia spoločne riešte zadané skupinové príklady.
 
* Keď príklady vyriešite, môžete stretnutie ukončiť a využiť zvyšok cvičenia na riešenie individuálnych úloh a konzultácie s vyučujúcimi. Stretnutie by však malo trvať aspoň 30 minút.
 
* Keď príklady vyriešite, môžete stretnutie ukončiť a využiť zvyšok cvičenia na riešenie individuálnych úloh a konzultácie s vyučujúcimi. Stretnutie by však malo trvať aspoň 30 minút.
* Na stretnutie sa občas pripoja vyučujúce a budú pozorovať vašu činnosť.
+
* Ku stretnutiu skupín sa občas pripoja vyučujúci, budú pozorovať vašu činnosť a odpovedať vaše otázky.
  
Za celú skupinu odovzdáte na konci skupinového stretnutia dva dokumenty, každý iba raz:
+
==Odovzdávanie==
* Samotné vyriešené zadanie
+
Za celú skupinu odovzdáte na konci skupinového stretnutia dva dokumenty:
* Denník
+
* Samotné vyriešené zadanie ako noteboook (formát ipynb), odovzdáva driver do Google classroom
 +
* Denník ako Google doc, odovzdáva sa zapísaním linky, ktorá umožňuje vkladať komentáre, do odovzdaného notebooku
 +
** Obidva dokumenty nazdieľajte aj všetkým členom tímu, po skončení cvičenia ich už nemeňte
  
 
V denníku uveďte
 
V denníku uveďte
 
* členov tímu a ich úlohy  
 
* členov tímu a ich úlohy  
 
* prípadné špeciálne okolnosti (napr. ak vznikli technické problémy)
 
* prípadné špeciálne okolnosti (napr. ak vznikli technické problémy)
* na aké problémy ste počas riešenia úloh narazili, na čom ste strávili viac času, ako sa vám na koniec podarilo problém vyriešiť, prípadne čo vám je stále nejasné
+
* stručný komentár k priebehu
* ak ste úlohy vyriešili veľmi rýchlo a bez problémov, môžete v skupine prediskutovať ako inak by sa dali riešiť, ako by sa dali programy ďalej rozšíriť či o iných otázkach súvisiacich s témou cvičení. Stručný sumár diskusie uveďte v denníku.
+
** na aké problémy ste počas riešenia úloh narazili, na čom ste strávili viac času, ako sa vám na koniec podarilo problém vyriešiť, prípadne čo vám je stále nejasné
* môžete spomenúť, ak s niektorými členmi boli problémy (prišli na stretnutie neskoro alebo sa odmietli rozumne zapojiť) alebo ak niekto bol naopak obzvlášť veľkou oporou tímu
+
** ak ste úlohy vyriešili veľmi rýchlo a bez problémov, môžete v skupine prediskutovať ako inak by sa dali riešiť, ako by sa dali programy ďalej rozšíriť či o iných otázkach súvisiacich s témou cvičení. Stručný sumár diskusie uveďte v denníku.
 +
* môžete spomenúť, ak s niektorými členmi boli problémy (prišli neskoro alebo sa odmietli rozumne zapojiť) alebo ak niekto bol naopak obzvlášť veľkou oporou tímu
 +
 
 +
Body nakopírujeme v Google classroom všetkým členom tímu, komentár uvedieme v denníku, kde si ho môžete nájsť
 +
 
 +
==Technické odporúčania==
 +
* Jupyter notebook s riešenou úlohou editujte cez Google colab a zdieľajte aj s ostatnými členmi skupiny
 +
* Denník editujte na Google doc a tiež zdieľajte aj s ostatnými
 +
* Jednotliví členovia skupiny teda na svojom počítači môžu mať otvorené oba dokumenty, notebook však modifikuje a spúšťa iba driver
 +
* Prípadné úryvky navrhovaného kódu a podobne môžete zdieľať v špeciálnej sekcii denníka (scratch), kam píšu všetci. Zvyšok denníka má na starosti scribe.
 +
<!-- * Počas online stretnutia by ste mali mať zapnuté mikrofóny a ak to kvalita pripojenia dovolí, aj kamery. Podľa potreby využívajte diskusiu stretnutia a zdieľanie obrazovky. -->
 +
<!-- * Ak máte otázku, s ktorou si neviete poradiť, môžete sa spýtať vyučujúcich počas ich návštevy alebo im písať cez MS Teams. -->
  
Odporúčaný postup pri spolupráci
+
==Neúčasť==
* Počas stretnutia by ste mali mať zapnuté mikrofóny a ak to kvalita pripojenia dovolí, aj kamery.
+
* Ak sa z vážnych príčin nemôžete zúčastniť cvičení so skupinovou úlohou, kontaktujte cvičiacich, pokiaľ možno vopred
* Jupyter notebook s riešenou úlohou editujte na cez Googôe colab a nazdielajte aj osttaným členom skupiny
+
* Určia vám spôsob, ako si túto aktivitu môžete nahradiť
* Denník editujte na Google doc a tiež nazdieľajte aj ostatným
 
* Jednotliví členovia skupiny teda na svojom počítači môžu mať otvorené oba dokumenty, píšu však do nich iba driver a scribe. Takisto notebook spúšťa iba driver a v prípade potreby zdieľa svojou obrazovku s ostatnými.
 
* Prípadné úryvky navrhovaného kódu a podobne môžete zdieľať cez čet alebo si na to otvorte ešte jeden zdieľaný dokument
 
* Ak máte otázku, s ktorou si neviete poradiť, môžete sa spýtať vyučujúcich počas ich návštevy alebo im písať cez čet v MS Teams.
 

Latest revision as of 20:33, 26 February 2022

  • Na prvých cvičeniach nebude skupinová práca
  • Niekoľko ďalších týždňoch budete rozdelení do tímov vyučujúcimi a budete počas cvičení pracovať na menších príkladoch
  • Neskôr sa rozdelíte do tímov sami a budete pracovať na projekte (počas cvičení aj mimo)
  • Tento dokument sa venuje práci v tímoch v prvej časti semestra, pri práci na skupinovom projekte budete mať voľnosť zorganizovať si prácu v rámci skupiny podľa vlastného uváženia.

Ciele a hodnotenie skupinovej práce na zadaniach

Ciele

  • Trénovať prácu v tíme
  • Lepšie spoznať spolužiakov
  • Vymeniť si skúsenosti so spolužiakmi, naučiť sa od nich nové postupy, vysvetliť si navzájom nejasnosti alebo sformulovať otázky nejasné celej skupine

Zapojte všetkých členov tímu

  • Všetci členovia tímu by mali rozumieť odovzdanému riešeniu a vedieť podobné príklady riešiť samostatne
  • Lepšie je vyriešiť menšiu časť zadania tak, aby tomu všetci členovia tímu rozumeli ako väčšiu časť, ktorú spraví jeden a nikto sa nič nenaučí

Hodnotenie

  • Hodnotiť budeme výsledné riešenie ale aj ako dobre ste spolupracovali
  • Väčšinou dostanú všetci členovia tímu rovnako bodov, ale ak bude treba, môžeme niektorým členom body pridať alebo ubrať

Úlohy v tíme

Počas riešenia skupinových zadaní budete mať pridelené v rámci tímu konkrétne úlohy:

  • Jeden člen tímu má rolu "driver", podľa praxe v technike párového programovania. Driver ako jediný edituje dokument (notebook) s riešením úlohy, píše doňho kód, skúša ho spúšťať, ostatní mu pri tom radia.
  • Jeden člen tímu má rolu "chair". Chair dohliada na tímovú spoluprácu, aby sa všetci členovi tímu zapájali a aby ich prípadné otázky a návrhy boli ostatnými členmi kolektívu zobrané do úvahy.
  • Jeden člen tému na rolu "scribe". Scribe zapisuje denník priebehu spolupráce skupiny.
  • Všetci členovia skupiny, vrátane vyššie uvedených, sa spolupodieľajú na samotnom riešení úloh (čítanie zadaní, diskusia o možnom riešení, hľadanie vhodných zdrojov, hľadanie chýb v programe, vysvetľovanie ostatným členom tímu podľa potreby atď).
  • Tímy s dvoma prípadne jedným členom majú obsadené iba úlohy driver a scribe.
  • Ak nie sú všetci členovia tímu prítomní, prorozdeľte si úlohy podľa okolností.

Stretnutie

  • V prípade online cvičení má každá skupina má vytvorený kanál v MS Teams, na ktorom si počas cvičení spraví stretnutie (skupinový videohovor).
  • V prípade prezenčných cvičení každá skupina obsadí blok počítačov vedľa seba na H6. Driver sedí v strede, ale aj ostatní si zapnú počítače.
  • V oboch prípadoch od začiatku cvičenia spoločne riešte zadané skupinové príklady.
  • Keď príklady vyriešite, môžete stretnutie ukončiť a využiť zvyšok cvičenia na riešenie individuálnych úloh a konzultácie s vyučujúcimi. Stretnutie by však malo trvať aspoň 30 minút.
  • Ku stretnutiu skupín sa občas pripoja vyučujúci, budú pozorovať vašu činnosť a odpovedať vaše otázky.

Odovzdávanie

Za celú skupinu odovzdáte na konci skupinového stretnutia dva dokumenty:

  • Samotné vyriešené zadanie ako noteboook (formát ipynb), odovzdáva driver do Google classroom
  • Denník ako Google doc, odovzdáva sa zapísaním linky, ktorá umožňuje vkladať komentáre, do odovzdaného notebooku
    • Obidva dokumenty nazdieľajte aj všetkým členom tímu, po skončení cvičenia ich už nemeňte

V denníku uveďte

  • členov tímu a ich úlohy
  • prípadné špeciálne okolnosti (napr. ak vznikli technické problémy)
  • stručný komentár k priebehu
    • na aké problémy ste počas riešenia úloh narazili, na čom ste strávili viac času, ako sa vám na koniec podarilo problém vyriešiť, prípadne čo vám je stále nejasné
    • ak ste úlohy vyriešili veľmi rýchlo a bez problémov, môžete v skupine prediskutovať ako inak by sa dali riešiť, ako by sa dali programy ďalej rozšíriť či o iných otázkach súvisiacich s témou cvičení. Stručný sumár diskusie uveďte v denníku.
  • môžete spomenúť, ak s niektorými členmi boli problémy (prišli neskoro alebo sa odmietli rozumne zapojiť) alebo ak niekto bol naopak obzvlášť veľkou oporou tímu

Body nakopírujeme v Google classroom všetkým členom tímu, komentár uvedieme v denníku, kde si ho môžete nájsť

Technické odporúčania

  • Jupyter notebook s riešenou úlohou editujte cez Google colab a zdieľajte aj s ostatnými členmi skupiny
  • Denník editujte na Google doc a tiež zdieľajte aj s ostatnými
  • Jednotliví členovia skupiny teda na svojom počítači môžu mať otvorené oba dokumenty, notebook však modifikuje a spúšťa iba driver
  • Prípadné úryvky navrhovaného kódu a podobne môžete zdieľať v špeciálnej sekcii denníka (scratch), kam píšu všetci. Zvyšok denníka má na starosti scribe.

Neúčasť

  • Ak sa z vážnych príčin nemôžete zúčastniť cvičení so skupinovou úlohou, kontaktujte cvičiacich, pokiaľ možno vopred
  • Určia vám spôsob, ako si túto aktivitu môžete nahradiť