Vizualizácia dát · 1-DAV-105 · LS 2021/22


The new course website is at https://bbrejova.github.io/viz/

Difference between revisions of "Práca v tíme"

From viz
Jump to navigation Jump to search
 
(10 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
 
* Na prvých cvičeniach nebude skupinová práca
 
* Na prvých cvičeniach nebude skupinová práca
* Niekoľko ďalších týždňoch budete rozdelení do tímov náhodne a budete počas cvičení pracovať na menších príkladoch
+
* Niekoľko ďalších týždňoch budete rozdelení do tímov vyučujúcimi a budete počas cvičení pracovať na menších príkladoch
 
* Neskôr sa rozdelíte do tímov sami a budete pracovať na projekte (počas cvičení aj mimo)
 
* Neskôr sa rozdelíte do tímov sami a budete pracovať na projekte (počas cvičení aj mimo)
* Tento dokument sa venuje práci v tímoch v prvej časti semestra, pri práci na skupinovom projekte budete mať väčšiu voľnosť zorganizovať si prácu v rámci skupiny zorganizovať podľa vlastného uváženia.  
+
* Tento dokument sa venuje práci v tímoch v prvej časti semestra, pri práci na skupinovom projekte budete mať voľnosť zorganizovať si prácu v rámci skupiny podľa vlastného uváženia.  
  
 
==Ciele a hodnotenie skupinovej práce na zadaniach==
 
==Ciele a hodnotenie skupinovej práce na zadaniach==
Line 8: Line 8:
 
* Trénovať prácu v tíme
 
* Trénovať prácu v tíme
 
* Lepšie spoznať spolužiakov
 
* Lepšie spoznať spolužiakov
* Vymeniť si skúsenosti so spolužiakmi, naučiť sa od nich nové postupy, vysvetliť navzájom si nejasnosti
+
* Vymeniť si skúsenosti so spolužiakmi, naučiť sa od nich nové postupy, vysvetliť si navzájom nejasnosti alebo sformulovať otázky nejasné celej skupine
  
 
Zapojte všetkých členov tímu
 
Zapojte všetkých členov tímu
Line 16: Line 16:
 
Hodnotenie
 
Hodnotenie
 
* Hodnotiť budeme výsledné riešenie ale aj ako dobre ste spolupracovali
 
* Hodnotiť budeme výsledné riešenie ale aj ako dobre ste spolupracovali
* Väčšinou dostanú všetci členovia tímu rovnako bodov, ale ak treba, môžeme niektorým členom body pridať alebo ubrať
+
* Väčšinou dostanú všetci členovia tímu rovnako bodov, ale ak bude treba, môžeme niektorým členom body pridať alebo ubrať
  
 
==Úlohy v tíme==
 
==Úlohy v tíme==
 
Počas riešenia skupinových zadaní budete mať pridelené v rámci tímu konkrétne úlohy:
 
Počas riešenia skupinových zadaní budete mať pridelené v rámci tímu konkrétne úlohy:
* Jeden člen tímu má rolu "driver", podľa praxe v technike [https://en.wikipedia.org/wiki/Pair_programming párového programovania]. Driver ako jediný edituje dokument s riešením úlohy, píše doňho kód, skúša ho spúšťať, ostatní mu pri tom radia.
+
* Jeden člen tímu má rolu "driver", podľa praxe v technike [https://en.wikipedia.org/wiki/Pair_programming párového programovania]. Driver ako jediný edituje dokument (notebook) s riešením úlohy, píše doňho kód, skúša ho spúšťať, ostatní mu pri tom radia.
 
* Jeden člen tímu má rolu "chair". Chair dohliada na tímovú spoluprácu, aby sa všetci členovi tímu zapájali a aby ich prípadné otázky a návrhy boli ostatnými členmi kolektívu zobrané do úvahy.
 
* Jeden člen tímu má rolu "chair". Chair dohliada na tímovú spoluprácu, aby sa všetci členovi tímu zapájali a aby ich prípadné otázky a návrhy boli ostatnými členmi kolektívu zobrané do úvahy.
 
* Jeden člen tému na rolu "scribe". Scribe zapisuje denník priebehu spolupráce skupiny.
 
* Jeden člen tému na rolu "scribe". Scribe zapisuje denník priebehu spolupráce skupiny.
 
* Všetci členovia skupiny, vrátane vyššie uvedených, sa spolupodieľajú na samotnom riešení úloh (čítanie zadaní, diskusia o možnom riešení, hľadanie vhodných zdrojov, hľadanie chýb v programe, vysvetľovanie ostatným členom tímu podľa potreby atď).
 
* Všetci členovia skupiny, vrátane vyššie uvedených, sa spolupodieľajú na samotnom riešení úloh (čítanie zadaní, diskusia o možnom riešení, hľadanie vhodných zdrojov, hľadanie chýb v programe, vysvetľovanie ostatným členom tímu podľa potreby atď).
Ak je z tímu prítomný iba jeden alebo dvaja členovia, zabezpečia úlohy driver a scribe. Ak sa neskôr pripojí člen tímu s určitou pridelenou rolou, prevezme svoju rolu.
+
* Tímy s dvoma prípadne jedným členom majú obsadené iba úlohy driver a scribe.  
 +
* Ak nie sú všetci členovia tímu prítomní, prorozdeľte si úlohy podľa okolností.
  
 
==Stretnutie==
 
==Stretnutie==
Každá skupina má vytvorený kanál v MS Teams, na ktorom si počas cvičení spraví stretnutie (skupinový videohovor)
+
 
* Budete spoločne riešiť zadané skupinové príklady.
+
* V prípade online cvičení má každá skupina má vytvorený kanál v MS Teams, na ktorom si počas cvičení spraví stretnutie (skupinový videohovor).
 +
* V prípade prezenčných cvičení každá skupina obsadí blok počítačov vedľa seba na H6. Driver sedí v strede, ale aj ostatní si zapnú počítače.
 +
* V oboch prípadoch od začiatku cvičenia spoločne riešte zadané skupinové príklady.
 
* Keď príklady vyriešite, môžete stretnutie ukončiť a využiť zvyšok cvičenia na riešenie individuálnych úloh a konzultácie s vyučujúcimi. Stretnutie by však malo trvať aspoň 30 minút.
 
* Keď príklady vyriešite, môžete stretnutie ukončiť a využiť zvyšok cvičenia na riešenie individuálnych úloh a konzultácie s vyučujúcimi. Stretnutie by však malo trvať aspoň 30 minút.
* Na stretnutie sa občas pripoja vyučujúce a budú pozorovať vašu činnosť.
+
* Ku stretnutiu skupín sa občas pripoja vyučujúci, budú pozorovať vašu činnosť a odpovedať vaše otázky.
  
 
==Odovzdávanie==
 
==Odovzdávanie==
 
Za celú skupinu odovzdáte na konci skupinového stretnutia dva dokumenty:
 
Za celú skupinu odovzdáte na konci skupinového stretnutia dva dokumenty:
* Samotné vyriešené zadanie (odovzdáva driver)
+
* Samotné vyriešené zadanie ako noteboook (formát ipynb), odovzdáva driver do Google classroom
* Denník (odovzdáva scribe)
+
* Denník ako Google doc, odovzdáva sa zapísaním linky, ktorá umožňuje vkladať komentáre, do odovzdaného notebooku
 +
** Obidva dokumenty nazdieľajte aj všetkým členom tímu, po skončení cvičenia ich už nemeňte
  
 
V denníku uveďte
 
V denníku uveďte
 
* členov tímu a ich úlohy  
 
* členov tímu a ich úlohy  
 
* prípadné špeciálne okolnosti (napr. ak vznikli technické problémy)
 
* prípadné špeciálne okolnosti (napr. ak vznikli technické problémy)
* na aké problémy ste počas riešenia úloh narazili, na čom ste strávili viac času, ako sa vám na koniec podarilo problém vyriešiť, prípadne čo vám je stále nejasné
+
* stručný komentár k priebehu
* ak ste úlohy vyriešili veľmi rýchlo a bez problémov, môžete v skupine prediskutovať ako inak by sa dali riešiť, ako by sa dali programy ďalej rozšíriť či o iných otázkach súvisiacich s témou cvičení. Stručný sumár diskusie uveďte v denníku.
+
** na aké problémy ste počas riešenia úloh narazili, na čom ste strávili viac času, ako sa vám na koniec podarilo problém vyriešiť, prípadne čo vám je stále nejasné
* môžete spomenúť, ak s niektorými členmi boli problémy (prišli na stretnutie neskoro alebo sa odmietli rozumne zapojiť) alebo ak niekto bol naopak obzvlášť veľkou oporou tímu
+
** ak ste úlohy vyriešili veľmi rýchlo a bez problémov, môžete v skupine prediskutovať ako inak by sa dali riešiť, ako by sa dali programy ďalej rozšíriť či o iných otázkach súvisiacich s témou cvičení. Stručný sumár diskusie uveďte v denníku.
 +
* môžete spomenúť, ak s niektorými členmi boli problémy (prišli neskoro alebo sa odmietli rozumne zapojiť) alebo ak niekto bol naopak obzvlášť veľkou oporou tímu
 +
 
 +
Body nakopírujeme v Google classroom všetkým členom tímu, komentár uvedieme v denníku, kde si ho môžete nájsť
  
 
==Technické odporúčania==
 
==Technické odporúčania==
* Počas stretnutia by ste mali mať zapnuté mikrofóny a ak to kvalita pripojenia dovolí, aj kamery.
 
 
* Jupyter notebook s riešenou úlohou editujte cez Google colab a zdieľajte aj s ostatnými členmi skupiny
 
* Jupyter notebook s riešenou úlohou editujte cez Google colab a zdieľajte aj s ostatnými členmi skupiny
 
* Denník editujte na Google doc a tiež zdieľajte aj s ostatnými
 
* Denník editujte na Google doc a tiež zdieľajte aj s ostatnými
* Jednotliví členovia skupiny teda na svojom počítači môžu mať otvorené oba dokumenty, píšu však do nich iba driver a scribe. Takisto notebook spúšťa iba driver a v prípade potreby zdieľa svojou obrazovku s ostatnými.
+
* Jednotliví členovia skupiny teda na svojom počítači môžu mať otvorené oba dokumenty, notebook však modifikuje a spúšťa iba driver
* Prípadné úryvky navrhovaného kódu a podobne môžete zdieľať cez čet alebo si na to otvorte ešte jeden zdieľaný dokument, do ktorého píšu všetci (scratch)
+
* Prípadné úryvky navrhovaného kódu a podobne môžete zdieľať v špeciálnej sekcii denníka (scratch), kam píšu všetci. Zvyšok denníka má na starosti scribe.
* Ak máte otázku, s ktorou si neviete poradiť, môžete sa spýtať vyučujúcich počas ich návštevy alebo im písať cez čet v MS Teams.
+
<!-- * Počas online stretnutia by ste mali mať zapnuté mikrofóny a ak to kvalita pripojenia dovolí, aj kamery. Podľa potreby využívajte diskusiu stretnutia a zdieľanie obrazovky. -->
 +
<!-- * Ak máte otázku, s ktorou si neviete poradiť, môžete sa spýtať vyučujúcich počas ich návštevy alebo im písať cez MS Teams. -->
 +
 
 +
==Neúčasť==
 +
* Ak sa z vážnych príčin nemôžete zúčastniť cvičení so skupinovou úlohou, kontaktujte cvičiacich, pokiaľ možno vopred
 +
* Určia vám spôsob, ako si túto aktivitu môžete nahradiť

Latest revision as of 20:33, 26 February 2022

  • Na prvých cvičeniach nebude skupinová práca
  • Niekoľko ďalších týždňoch budete rozdelení do tímov vyučujúcimi a budete počas cvičení pracovať na menších príkladoch
  • Neskôr sa rozdelíte do tímov sami a budete pracovať na projekte (počas cvičení aj mimo)
  • Tento dokument sa venuje práci v tímoch v prvej časti semestra, pri práci na skupinovom projekte budete mať voľnosť zorganizovať si prácu v rámci skupiny podľa vlastného uváženia.

Ciele a hodnotenie skupinovej práce na zadaniach

Ciele

  • Trénovať prácu v tíme
  • Lepšie spoznať spolužiakov
  • Vymeniť si skúsenosti so spolužiakmi, naučiť sa od nich nové postupy, vysvetliť si navzájom nejasnosti alebo sformulovať otázky nejasné celej skupine

Zapojte všetkých členov tímu

  • Všetci členovia tímu by mali rozumieť odovzdanému riešeniu a vedieť podobné príklady riešiť samostatne
  • Lepšie je vyriešiť menšiu časť zadania tak, aby tomu všetci členovia tímu rozumeli ako väčšiu časť, ktorú spraví jeden a nikto sa nič nenaučí

Hodnotenie

  • Hodnotiť budeme výsledné riešenie ale aj ako dobre ste spolupracovali
  • Väčšinou dostanú všetci členovia tímu rovnako bodov, ale ak bude treba, môžeme niektorým členom body pridať alebo ubrať

Úlohy v tíme

Počas riešenia skupinových zadaní budete mať pridelené v rámci tímu konkrétne úlohy:

  • Jeden člen tímu má rolu "driver", podľa praxe v technike párového programovania. Driver ako jediný edituje dokument (notebook) s riešením úlohy, píše doňho kód, skúša ho spúšťať, ostatní mu pri tom radia.
  • Jeden člen tímu má rolu "chair". Chair dohliada na tímovú spoluprácu, aby sa všetci členovi tímu zapájali a aby ich prípadné otázky a návrhy boli ostatnými členmi kolektívu zobrané do úvahy.
  • Jeden člen tému na rolu "scribe". Scribe zapisuje denník priebehu spolupráce skupiny.
  • Všetci členovia skupiny, vrátane vyššie uvedených, sa spolupodieľajú na samotnom riešení úloh (čítanie zadaní, diskusia o možnom riešení, hľadanie vhodných zdrojov, hľadanie chýb v programe, vysvetľovanie ostatným členom tímu podľa potreby atď).
  • Tímy s dvoma prípadne jedným členom majú obsadené iba úlohy driver a scribe.
  • Ak nie sú všetci členovia tímu prítomní, prorozdeľte si úlohy podľa okolností.

Stretnutie

  • V prípade online cvičení má každá skupina má vytvorený kanál v MS Teams, na ktorom si počas cvičení spraví stretnutie (skupinový videohovor).
  • V prípade prezenčných cvičení každá skupina obsadí blok počítačov vedľa seba na H6. Driver sedí v strede, ale aj ostatní si zapnú počítače.
  • V oboch prípadoch od začiatku cvičenia spoločne riešte zadané skupinové príklady.
  • Keď príklady vyriešite, môžete stretnutie ukončiť a využiť zvyšok cvičenia na riešenie individuálnych úloh a konzultácie s vyučujúcimi. Stretnutie by však malo trvať aspoň 30 minút.
  • Ku stretnutiu skupín sa občas pripoja vyučujúci, budú pozorovať vašu činnosť a odpovedať vaše otázky.

Odovzdávanie

Za celú skupinu odovzdáte na konci skupinového stretnutia dva dokumenty:

  • Samotné vyriešené zadanie ako noteboook (formát ipynb), odovzdáva driver do Google classroom
  • Denník ako Google doc, odovzdáva sa zapísaním linky, ktorá umožňuje vkladať komentáre, do odovzdaného notebooku
    • Obidva dokumenty nazdieľajte aj všetkým členom tímu, po skončení cvičenia ich už nemeňte

V denníku uveďte

  • členov tímu a ich úlohy
  • prípadné špeciálne okolnosti (napr. ak vznikli technické problémy)
  • stručný komentár k priebehu
    • na aké problémy ste počas riešenia úloh narazili, na čom ste strávili viac času, ako sa vám na koniec podarilo problém vyriešiť, prípadne čo vám je stále nejasné
    • ak ste úlohy vyriešili veľmi rýchlo a bez problémov, môžete v skupine prediskutovať ako inak by sa dali riešiť, ako by sa dali programy ďalej rozšíriť či o iných otázkach súvisiacich s témou cvičení. Stručný sumár diskusie uveďte v denníku.
  • môžete spomenúť, ak s niektorými členmi boli problémy (prišli neskoro alebo sa odmietli rozumne zapojiť) alebo ak niekto bol naopak obzvlášť veľkou oporou tímu

Body nakopírujeme v Google classroom všetkým členom tímu, komentár uvedieme v denníku, kde si ho môžete nájsť

Technické odporúčania

  • Jupyter notebook s riešenou úlohou editujte cez Google colab a zdieľajte aj s ostatnými členmi skupiny
  • Denník editujte na Google doc a tiež zdieľajte aj s ostatnými
  • Jednotliví členovia skupiny teda na svojom počítači môžu mať otvorené oba dokumenty, notebook však modifikuje a spúšťa iba driver
  • Prípadné úryvky navrhovaného kódu a podobne môžete zdieľať v špeciálnej sekcii denníka (scratch), kam píšu všetci. Zvyšok denníka má na starosti scribe.

Neúčasť

  • Ak sa z vážnych príčin nemôžete zúčastniť cvičení so skupinovou úlohou, kontaktujte cvičiacich, pokiaľ možno vopred
  • Určia vám spôsob, ako si túto aktivitu môžete nahradiť