Vizualizácia dát · 1-DAV-105 · LS 2021/22
The new course website is at https://bbrejova.github.io/viz/
Difference between revisions of "Práca v tíme"
Jump to navigation
Jump to search
Line 2: | Line 2: | ||
* Niekoľko ďalších týždňoch budete rozdelení do tímov náhodne a budete počas cvičení pracovať na menších príkladoch | * Niekoľko ďalších týždňoch budete rozdelení do tímov náhodne a budete počas cvičení pracovať na menších príkladoch | ||
* Neskôr sa rozdelíte do tímov sami a budete pracovať na projekte (počas cvičení aj mimo) | * Neskôr sa rozdelíte do tímov sami a budete pracovať na projekte (počas cvičení aj mimo) | ||
+ | * Tento dokument sa venuje práci v tímoch v prvej časti semestra, pri práci na skupinovom projekte budete mať väčšiu voľnosť zorganizovať si prácu v rámci skupiny zorganizovať podľa vlastného uváženia. | ||
+ | |||
+ | ==Ciele a hodnotenie skupinovej práce na zadaniach== | ||
+ | Ciele | ||
+ | * Trénovať prácu v tíme, lepšie spoznať spolužiakov | ||
+ | * Vymeniť si skúsenosti so spolužiakmi, naučiť sa od nich nové postupy, vysvetliť navzájom si nejasnosti | ||
+ | |||
+ | Zapojte všetkých členov tímu | ||
+ | * Všetci členovia tímu by mali rozumieť odovzdanému riešeniu a vedieť podobné príklady riešiť samostatne | ||
+ | * Lepšie je vyriešiť menšiu časť zadania tak, aby tomu všetci členovia tímu rozumeli ako väčšiu časť, ktorú spraví jeden a nikto sa nič nenaučí | ||
+ | |||
+ | Hodnotenie | ||
+ | * Hodnotiť budeme výsledné riešenie ale aj ako dobre ste spolupracovali | ||
+ | * Väčšinou dostanú všetci členovia tímu rovnako bodov, ale ak treba, môžeme niektorým členom body pridať alebo ubrať | ||
==Úlohy v tíme== | ==Úlohy v tíme== | ||
Počas riešenia skupinových zadaní budete mať pridelené v rámci tímu konkrétne úlohy: | Počas riešenia skupinových zadaní budete mať pridelené v rámci tímu konkrétne úlohy: | ||
− | * Jeden člen tímu má rolu "driver", podľa praxe v technike [https://en.wikipedia.org/wiki/Pair_programming párového programovania]. Driver ako jediný edituje dokument s riešením úlohy, píše doňho kód, skúša ho spúšťať. | + | * Jeden člen tímu má rolu "driver", podľa praxe v technike [https://en.wikipedia.org/wiki/Pair_programming párového programovania]. Driver ako jediný edituje dokument s riešením úlohy, píše doňho kód, skúša ho spúšťať, ostatní mu pri tom radia. |
* Jeden člen tímu má rolu "chair". Chair dohliada na tímovú spoluprácu, aby sa všetci členovi tímu zapájali a aby ich prípadné otázky a návrhy boli ostatnými členmi kolektívu zobrané do úvahy. | * Jeden člen tímu má rolu "chair". Chair dohliada na tímovú spoluprácu, aby sa všetci členovi tímu zapájali a aby ich prípadné otázky a návrhy boli ostatnými členmi kolektívu zobrané do úvahy. | ||
* Jeden člen tému na rolu "scribe". Scribe zapisuje denník priebehu spolupráce skupiny. | * Jeden člen tému na rolu "scribe". Scribe zapisuje denník priebehu spolupráce skupiny. | ||
Line 11: | Line 25: | ||
Ak je z tímu prítomný iba jeden alebo dvaja členovia, zabezpečia úlohy driver a scribe. Ak sa neskôr pripojí člen tímu s určitou pridelenou rolou, prevezme svoju rolu. | Ak je z tímu prítomný iba jeden alebo dvaja členovia, zabezpečia úlohy driver a scribe. Ak sa neskôr pripojí člen tímu s určitou pridelenou rolou, prevezme svoju rolu. | ||
− | + | ==Stretnutie== | |
− | |||
− | == | ||
Každá skupina má vytvorený kanál v MS Teams, na ktorom si počas cvičení spraví stretnutie (skupinový videohovor) | Každá skupina má vytvorený kanál v MS Teams, na ktorom si počas cvičení spraví stretnutie (skupinový videohovor) | ||
* Budete spoločne riešiť zadané skupinové príklady. | * Budete spoločne riešiť zadané skupinové príklady. | ||
Line 19: | Line 31: | ||
* Na stretnutie sa občas pripoja vyučujúce a budú pozorovať vašu činnosť. | * Na stretnutie sa občas pripoja vyučujúce a budú pozorovať vašu činnosť. | ||
− | Za celú skupinu odovzdáte na konci skupinového stretnutia dva dokumenty | + | ==Odovzdávanie== |
− | * Samotné vyriešené zadanie | + | Za celú skupinu odovzdáte na konci skupinového stretnutia dva dokumenty: |
− | * Denník | + | * Samotné vyriešené zadanie (odovzdáva driver) |
+ | * Denník (odovzdáva scribe) | ||
V denníku uveďte | V denníku uveďte | ||
Line 30: | Line 43: | ||
* môžete spomenúť, ak s niektorými členmi boli problémy (prišli na stretnutie neskoro alebo sa odmietli rozumne zapojiť) alebo ak niekto bol naopak obzvlášť veľkou oporou tímu | * môžete spomenúť, ak s niektorými členmi boli problémy (prišli na stretnutie neskoro alebo sa odmietli rozumne zapojiť) alebo ak niekto bol naopak obzvlášť veľkou oporou tímu | ||
− | + | ==Technické odporúčania== | |
* Počas stretnutia by ste mali mať zapnuté mikrofóny a ak to kvalita pripojenia dovolí, aj kamery. | * Počas stretnutia by ste mali mať zapnuté mikrofóny a ak to kvalita pripojenia dovolí, aj kamery. | ||
− | * Jupyter notebook s riešenou úlohou editujte | + | * Jupyter notebook s riešenou úlohou editujte cez Google colab a zdieľajte aj s ostatnými členmi skupiny |
− | * Denník editujte na Google doc a tiež | + | * Denník editujte na Google doc a tiež zdieľajte aj s ostatnými |
* Jednotliví členovia skupiny teda na svojom počítači môžu mať otvorené oba dokumenty, píšu však do nich iba driver a scribe. Takisto notebook spúšťa iba driver a v prípade potreby zdieľa svojou obrazovku s ostatnými. | * Jednotliví členovia skupiny teda na svojom počítači môžu mať otvorené oba dokumenty, píšu však do nich iba driver a scribe. Takisto notebook spúšťa iba driver a v prípade potreby zdieľa svojou obrazovku s ostatnými. | ||
− | * Prípadné úryvky navrhovaného kódu a podobne môžete zdieľať cez čet alebo si na to otvorte ešte jeden zdieľaný dokument | + | * Prípadné úryvky navrhovaného kódu a podobne môžete zdieľať cez čet alebo si na to otvorte ešte jeden zdieľaný dokument, do ktorého píšu všetci (scratch) |
* Ak máte otázku, s ktorou si neviete poradiť, môžete sa spýtať vyučujúcich počas ich návštevy alebo im písať cez čet v MS Teams. | * Ak máte otázku, s ktorou si neviete poradiť, môžete sa spýtať vyučujúcich počas ich návštevy alebo im písať cez čet v MS Teams. |
Revision as of 21:51, 17 January 2021
- Na prvých cvičeniach nebude skupinová práca
- Niekoľko ďalších týždňoch budete rozdelení do tímov náhodne a budete počas cvičení pracovať na menších príkladoch
- Neskôr sa rozdelíte do tímov sami a budete pracovať na projekte (počas cvičení aj mimo)
- Tento dokument sa venuje práci v tímoch v prvej časti semestra, pri práci na skupinovom projekte budete mať väčšiu voľnosť zorganizovať si prácu v rámci skupiny zorganizovať podľa vlastného uváženia.
Ciele a hodnotenie skupinovej práce na zadaniach
Ciele
- Trénovať prácu v tíme, lepšie spoznať spolužiakov
- Vymeniť si skúsenosti so spolužiakmi, naučiť sa od nich nové postupy, vysvetliť navzájom si nejasnosti
Zapojte všetkých členov tímu
- Všetci členovia tímu by mali rozumieť odovzdanému riešeniu a vedieť podobné príklady riešiť samostatne
- Lepšie je vyriešiť menšiu časť zadania tak, aby tomu všetci členovia tímu rozumeli ako väčšiu časť, ktorú spraví jeden a nikto sa nič nenaučí
Hodnotenie
- Hodnotiť budeme výsledné riešenie ale aj ako dobre ste spolupracovali
- Väčšinou dostanú všetci členovia tímu rovnako bodov, ale ak treba, môžeme niektorým členom body pridať alebo ubrať
Úlohy v tíme
Počas riešenia skupinových zadaní budete mať pridelené v rámci tímu konkrétne úlohy:
- Jeden člen tímu má rolu "driver", podľa praxe v technike párového programovania. Driver ako jediný edituje dokument s riešením úlohy, píše doňho kód, skúša ho spúšťať, ostatní mu pri tom radia.
- Jeden člen tímu má rolu "chair". Chair dohliada na tímovú spoluprácu, aby sa všetci členovi tímu zapájali a aby ich prípadné otázky a návrhy boli ostatnými členmi kolektívu zobrané do úvahy.
- Jeden člen tému na rolu "scribe". Scribe zapisuje denník priebehu spolupráce skupiny.
- Všetci členovia skupiny, vrátane vyššie uvedených, sa spolupodieľajú na samotnom riešení úloh (čítanie zadaní, diskusia o možnom riešení, hľadanie vhodných zdrojov, hľadanie chýb v programe, vysvetľovanie ostatným členom tímu podľa potreby atď).
Ak je z tímu prítomný iba jeden alebo dvaja členovia, zabezpečia úlohy driver a scribe. Ak sa neskôr pripojí člen tímu s určitou pridelenou rolou, prevezme svoju rolu.
Stretnutie
Každá skupina má vytvorený kanál v MS Teams, na ktorom si počas cvičení spraví stretnutie (skupinový videohovor)
- Budete spoločne riešiť zadané skupinové príklady.
- Keď príklady vyriešite, môžete stretnutie ukončiť a využiť zvyšok cvičenia na riešenie individuálnych úloh a konzultácie s vyučujúcimi. Stretnutie by však malo trvať aspoň 30 minút.
- Na stretnutie sa občas pripoja vyučujúce a budú pozorovať vašu činnosť.
Odovzdávanie
Za celú skupinu odovzdáte na konci skupinového stretnutia dva dokumenty:
- Samotné vyriešené zadanie (odovzdáva driver)
- Denník (odovzdáva scribe)
V denníku uveďte
- členov tímu a ich úlohy
- prípadné špeciálne okolnosti (napr. ak vznikli technické problémy)
- na aké problémy ste počas riešenia úloh narazili, na čom ste strávili viac času, ako sa vám na koniec podarilo problém vyriešiť, prípadne čo vám je stále nejasné
- ak ste úlohy vyriešili veľmi rýchlo a bez problémov, môžete v skupine prediskutovať ako inak by sa dali riešiť, ako by sa dali programy ďalej rozšíriť či o iných otázkach súvisiacich s témou cvičení. Stručný sumár diskusie uveďte v denníku.
- môžete spomenúť, ak s niektorými členmi boli problémy (prišli na stretnutie neskoro alebo sa odmietli rozumne zapojiť) alebo ak niekto bol naopak obzvlášť veľkou oporou tímu
Technické odporúčania
- Počas stretnutia by ste mali mať zapnuté mikrofóny a ak to kvalita pripojenia dovolí, aj kamery.
- Jupyter notebook s riešenou úlohou editujte cez Google colab a zdieľajte aj s ostatnými členmi skupiny
- Denník editujte na Google doc a tiež zdieľajte aj s ostatnými
- Jednotliví členovia skupiny teda na svojom počítači môžu mať otvorené oba dokumenty, píšu však do nich iba driver a scribe. Takisto notebook spúšťa iba driver a v prípade potreby zdieľa svojou obrazovku s ostatnými.
- Prípadné úryvky navrhovaného kódu a podobne môžete zdieľať cez čet alebo si na to otvorte ešte jeden zdieľaný dokument, do ktorého píšu všetci (scratch)
- Ak máte otázku, s ktorou si neviete poradiť, môžete sa spýtať vyučujúcich počas ich návštevy alebo im písať cez čet v MS Teams.