Programovanie (1) v C/C++
1-INF-127, ZS 2024/25

Úvod · Pravidlá · Prednášky · Softvér · Testovač
· Kontaktujte nás pomocou e-mailovej adresy E-prg.png (bude odpovedať ten z nás, kto má príslušnú otázku na starosti alebo kto má práve čas).
· Prosíme študentov, aby si pravidelne čítali e-maily na @uniba.sk adrese alebo aby si tieto emaily preposielali na adresu, ktorú pravidelne čítajú.


Letný semester, prednáška č. 2: Rozdiel medzi revíziami

Z Programovanie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Riadok 7: Riadok 7:
  
 
=== Objekty a triedy ===
 
=== Objekty a triedy ===
 +
 +
Dvoma najzákladnejšími konceptmi objektovo orientovaného programovania (OOP) sú ''triedy'' a ''objekty''.
 +
* ''Trieda'' je typ, ktorý podobne ako <tt>struct</tt> v C/C++ môže združovať údaje rôznych typov. Okrem toho ale obvykle obsahuje aj definície ''metód'' na manipuláciu s týmito údajmi.
 +
* ''Objekt'' je ''inštancia triedy'' &ndash; obsahuje teda už nejakú konkrétnu sadu údajov vyhovujúcu definícii triedy, na ktorú možno aplikovať metódy triedy.
 +
* Triedu teda možno chápať ako &bdquo;vzor&rdquo;, podľa ktorého sa vytvárajú objekty.
 +
 +
''Príklad'':
  
 
<!-- co je a co nie je objekt -->
 
<!-- co je a co nie je objekt -->
 +
 +
=== Referencie na objekty ===
  
 
=== Konštruktory a inicializácia objektov ===
 
=== Konštruktory a inicializácia objektov ===

Verzia zo dňa a času 19:32, 18. február 2021

Oznamy

  • Na test pre pokročilých sa v prípade záujmu treba prihlásiť do utorka 23. februára, 11:30.
  • Prvú bonusovú úlohu treba odovzdať do stredy 24. februára, 11:30.

Základné koncepty objektovo orientovaného programovania

Objekty a triedy

Dvoma najzákladnejšími konceptmi objektovo orientovaného programovania (OOP) sú triedy a objekty.

  • Trieda je typ, ktorý podobne ako struct v C/C++ môže združovať údaje rôznych typov. Okrem toho ale obvykle obsahuje aj definície metód na manipuláciu s týmito údajmi.
  • Objekt je inštancia triedy – obsahuje teda už nejakú konkrétnu sadu údajov vyhovujúcu definícii triedy, na ktorú možno aplikovať metódy triedy.
  • Triedu teda možno chápať ako „vzor”, podľa ktorého sa vytvárajú objekty.

Príklad:


Referencie na objekty

Konštruktory a inicializácia objektov

Kľúčové slovo this

Modifikátory prístupu

Zapuzdrenie

Metódy get a set

Preťažovanie metód

Statické vs. nestatické metódy

Ďalšie príklady