Programovanie (2) v Jave
1-INF-166, letný semester 2023/24

Prednášky · Pravidlá · Softvér · Testovač
· Vyučujúcich predmetu možno kontaktovať mailom na adresách uvedených na hlavnej stránke. Hromadná mailová adresa zo zimného semestra v letnom semestri nefunguje.
· JavaFX: cesta k adresáru lib je v počítačových učebniach /usr/share/openjfx/lib.


Letný semester, prednáška č. 1: Rozdiel medzi revíziami

Z Programovanie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Riadok 29: Riadok 29:
  
 
== Nič nové pod Slnkom... ==
 
== Nič nové pod Slnkom... ==
 +
 +
<syntaxhighlight lang="java">import java.util.*;
 +
 +
public class Program {
 +
 +
    /*
 +
    Spocita sucet prvkov pola a.
 +
    */
 +
    public static int sum(int[] a) {
 +
        int result = 0;
 +
        for (int i = 0; i <= a.length - 1; i++) {
 +
            result += a[i];
 +
        }
 +
        return result;
 +
    }
 +
 +
    /*
 +
    Spocita priemer hodnot prvkov pola a.
 +
    */
 +
    public static double average(int[] a) {
 +
        return (double) sum(a) / a.length;
 +
    }
 +
 +
    /*
 +
    Najde najvacsi prvok pola a.
 +
    */
 +
    public static int max(int[] a) {
 +
        int max = Integer.MIN_VALUE;  // Premenna ma rovnaky nazov ako metoda
 +
        for (int i = 0; i <= a.length - 1; i++) {
 +
            if (a[i] >= max) {
 +
                max = a[i];
 +
            }
 +
        }
 +
        return max;
 +
    }
 +
 +
    public static void main(String[] args) {
 +
        Scanner scanner = new Scanner(System.in);
 +
 +
        int n = scanner.nextInt();
 +
        int[] a = new int[n];
 +
 +
        for (int i = 0; i <= n - 1; i++) {
 +
            a[i] = scanner.nextInt();
 +
        }
 +
        scanner.close();
 +
 +
        System.out.println("Sucet: " + sum(a));
 +
        System.out.println("Priemer: " + average(a));
 +
        System.out.println("Maximum: " + max(a));
 +
    }
 +
 +
}
 +
</syntaxhighlight>
  
 
== Základné konštrukcie jazyka Java ==
 
== Základné konštrukcie jazyka Java ==

Verzia zo dňa a času 16:07, 6. február 2021

Organizácia predmetu v letnom semestri

Základné črty jazyka Java

Prvý program v jazyku Java

Tradične začneme programom, ktorý na konzolu vypíše text Hello, World!.

public class Hello {

    public static void main(String[] args) {
        System.out.println("Hello, World!");
    }

}


package hello;

public class Hello {

    public static void main(String[] args) {
        System.out.println("Hello, World!");
    }

}

Nič nové pod Slnkom...

import java.util.*;

public class Program {

    /*
    Spocita sucet prvkov pola a.
     */
    public static int sum(int[] a) {
        int result = 0;
        for (int i = 0; i <= a.length - 1; i++) {
            result += a[i];
        }
        return result;
    }

    /*
    Spocita priemer hodnot prvkov pola a.
     */
    public static double average(int[] a) {
        return (double) sum(a) / a.length;
    }

    /*
    Najde najvacsi prvok pola a.
     */
    public static int max(int[] a) {
        int max = Integer.MIN_VALUE;  // Premenna ma rovnaky nazov ako metoda
        for (int i = 0; i <= a.length - 1; i++) {
            if (a[i] >= max) {
                max = a[i];
            }
        }
        return max;
    }

    public static void main(String[] args) {
        Scanner scanner = new Scanner(System.in);

        int n = scanner.nextInt();
        int[] a = new int[n];

        for (int i = 0; i <= n - 1; i++) {
            a[i] = scanner.nextInt();
        }
        scanner.close();

        System.out.println("Sucet: " + sum(a));
        System.out.println("Priemer: " + average(a));
        System.out.println("Maximum: " + max(a));
    }

}

Základné konštrukcie jazyka Java

Primitívne typy

Operátory

Cykly a podmienky

Jednorozmerné polia

Hodnoty vs. referencie v jazyku Java

Viacrozmerné polia

Statické metódy

Práca s reťazcami

Spracovanie vstupu a výstupu

Knižnica tried jazyka Java

Trieda Math

Trieda Random

Trieda Arrays