Programovanie (2) v Jave
1-INF-166, letný semester 2023/24

Prednášky · Pravidlá · Softvér · Testovač
· Vyučujúcich predmetu možno kontaktovať mailom na adresách uvedených na hlavnej stránke. Hromadná mailová adresa zo zimného semestra v letnom semestri nefunguje.
· JavaFX: cesta k adresáru lib je v počítačových učebniach /usr/share/openjfx/lib.


Letný semester, pravidlá: Rozdiel medzi revíziami

Z Programovanie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
(4 medziľahlé úpravy od rovnakého používateľa nie sú zobrazené.)
Riadok 1: Riadok 1:
 
''Na úspešné absolvovanie predmetu je potrebné'':
 
''Na úspešné absolvovanie predmetu je potrebné'':
 +
* Prísť na predmet s úspešne absolvovanou prerekvizitou ''1-INF-127, Programovanie (1) v C/C++'' (možná výnimka pre študentov neinformatických odborov).
 
* Získať za semester a skúšku dohromady aspoň 50 bodov z plného počtu 100 bodov.
 
* Získať za semester a skúšku dohromady aspoň 50 bodov z plného počtu 100 bodov.
 
* Uspieť na skúške.
 
* Uspieť na skúške.
  
 
''Body budú prideľované podľa nasledujúceho kľúča'':
 
''Body budú prideľované podľa nasledujúceho kľúča'':
* Najviac 40 bodov za praktické testy na cvičeniach (6 testov po 10 bodoch, do hodnotenia sa započítajú 4 najlepšie napísané testy).
+
* Najviac 50 bodov za praktické testy na cvičeniach (šesť testov po 10 bodoch, do hodnotenia sa započíta päť najlepšie napísaných testov).
* Najviac 30 bodov za domáce úlohy (5 úloh po 6 bodoch).
+
* Najviac 20 bodov za domáce úlohy (tri úlohy za 6 až 7 bodov).
 
* Najviac 30 bodov za skúšku.
 
* Najviac 30 bodov za skúšku.
 
* Vopred neurčený počet bodov za bonusové úlohy.
 
* Vopred neurčený počet bodov za bonusové úlohy.
Riadok 13: Riadok 14:
 
== Testy na cvičeniach ==
 
== Testy na cvičeniach ==
  
''Počas'' šiestich spomedzi ''stredajších cvičení'' bude prebiehať praktický test, za ktorý bude možné získať najviac 10 bodov.
+
V šiestich týždňoch semestra bude ''počas cvičení'' prebiehať praktický test, za ktorý bude možné získať najviac 10 bodov.
 
* Test bude pozostávať z niekoľkých (typicky troch) programátorských úloh s odovzdávaním riešení na testovač.
 
* Test bude pozostávať z niekoľkých (typicky troch) programátorských úloh s odovzdávaním riešení na testovač.
 
* (Podobný princíp ako rozcvičky v zimnom semestri, avšak bude potrebné vyriešiť viac ako jednu úlohu a pomoc od vyučujúcich bude limitovaná na otázky konkrétneho charakteru.)
 
* (Podobný princíp ako rozcvičky v zimnom semestri, avšak bude potrebné vyriešiť viac ako jednu úlohu a pomoc od vyučujúcich bude limitovaná na otázky konkrétneho charakteru.)
* ''Termíny testov:'' 9. marca, 23. marca, 6. apríla, 20. apríla, 4. mája, 11. mája.
+
* ''Termíny testov:'' 12. marca, 26. marca, 16. apríla, 30. apríla, 7. mája a 14. mája.
 
* Na každom z testov sa môžu objaviť úlohy k ľubovoľnej v tom čase už prebranej látke (upresní sa neskôr).
 
* Na každom z testov sa môžu objaviť úlohy k ľubovoľnej v tom čase už prebranej látke (upresní sa neskôr).
 
* Na získanie bodov z testu je potrebná účasť na cvičeniach v danom týždni.
 
* Na získanie bodov z testu je potrebná účasť na cvičeniach v danom týždni.
* Do celkového hodnotenia sa započítajú ''štyri najlepšie'' výsledky testov, nebudú však žiadne ďalšie náhradné či opravné testy.
+
* Do celkového hodnotenia sa započíta ''päť najlepších'' výsledkov testov, nebudú však žiadne ďalšie náhradné či opravné testy.
  
V prípade ''odôvodnenej a ospravedlnenej'' neúčasti na viac ako dvoch testoch bude mechanizmus ich náhrady stanovený individuálne.
+
V prípade ''odôvodnenej a ospravedlnenej'' neúčasti na viac ako jednom teste bude mechanizmus náhrady stanovený individuálne.
  
 
== Domáce úlohy ==
 
== Domáce úlohy ==
  
Počas semestra bude zverejnených päť bežných domácich úloh, pričom za každú bude možné získať najviac 6 bodov.
+
Počas semestra budú zverejnené tri bežné domáce úlohy.
 
* Riešenia sa budú odovzdávať na testovač.
 
* Riešenia sa budú odovzdávať na testovač.
* Termín odovzdania bude vždy aspoň 10 dní po zverejnení úlohy. Prvá domáca úloha bude zverejnená v pondelok 28. februára.
+
* Prvá domáca úloha bude zverejnená v pondelok 11. marca.
  
Okrem toho bude počas semestra zverejnených niekoľko bonusových úloh (za rôzne počty bodov a s rôznymi termínmi odovzdania).  
+
Okrem toho bude počas semestra zverejnených niekoľko bonusových úloh, za ktoré bude možné získať zopár bodov navyše.
  
 
== Skúška ==   
 
== Skúška ==   
Riadok 35: Riadok 36:
 
Skúška bude pozostávať z:
 
Skúška bude pozostávať z:
 
* Písomnej časti spočívajúcej v riešení jednoduchých teoretických úloh (najviac 10 bodov).
 
* Písomnej časti spočívajúcej v riešení jednoduchých teoretických úloh (najviac 10 bodov).
* Praktickej časti spočívajúcej v riešení programátorských úloh s odovzdávaním na testovač (najviac 20 bodov).  
+
* Praktickej časti spočívajúcej v riešení programátorskej úlohy s odovzdávaním na testovač (najviac 20 bodov).
 
* Ústnej časti spočívajúcej v diskusii o predchádzajúcich častiach skúšky a o teórii z prednášok (za ústnu časť skúšky sa body neprideľujú).
 
* Ústnej časti spočívajúcej v diskusii o predchádzajúcich častiach skúšky a o teórii z prednášok (za ústnu časť skúšky sa body neprideľujú).
  
Riadok 42: Riadok 43:
 
* Uspieť na ústnej časti skúšky.
 
* Uspieť na ústnej časti skúšky.
  
Prípadné opakovanie skúšok sa riadi študijným poriadkom (obvykle je v takom prípade potrebné opakovať všetky časti skúšky).
+
Prípadné opakovanie skúšok sa riadi študijným poriadkom (v takom prípade je potrebné opakovať všetky časti skúšky).
  
 
== Výsledná známka z predmetu ==
 
== Výsledná známka z predmetu ==
Riadok 79: Riadok 80:
 
|-
 
|-
 
|}
 
|}
V ojedinelých prípadoch môže byť táto známka na základe ústnej časti skúšky pozmenená o jeden stupeň. V prípade neúspechu na skúške získava študent v rámci daného skúškového termínu hodnotenie FX.
+
Táto známka môže byť na základe ústnej časti skúšky pozmenená o jeden stupeň. V prípade neúspechu na skúške získava študent v rámci daného skúškového termínu hodnotenie FX.

Aktuálna revízia z 16:42, 13. február 2024

Na úspešné absolvovanie predmetu je potrebné:

  • Prísť na predmet s úspešne absolvovanou prerekvizitou 1-INF-127, Programovanie (1) v C/C++ (možná výnimka pre študentov neinformatických odborov).
  • Získať za semester a skúšku dohromady aspoň 50 bodov z plného počtu 100 bodov.
  • Uspieť na skúške.

Body budú prideľované podľa nasledujúceho kľúča:

  • Najviac 50 bodov za praktické testy na cvičeniach (šesť testov po 10 bodoch, do hodnotenia sa započíta päť najlepšie napísaných testov).
  • Najviac 20 bodov za domáce úlohy (tri úlohy za 6 až 7 bodov).
  • Najviac 30 bodov za skúšku.
  • Vopred neurčený počet bodov za bonusové úlohy.

Všetky zadania na tomto predmete musia byť riešené individuálne.

Testy na cvičeniach

V šiestich týždňoch semestra bude počas cvičení prebiehať praktický test, za ktorý bude možné získať najviac 10 bodov.

  • Test bude pozostávať z niekoľkých (typicky troch) programátorských úloh s odovzdávaním riešení na testovač.
  • (Podobný princíp ako rozcvičky v zimnom semestri, avšak bude potrebné vyriešiť viac ako jednu úlohu a pomoc od vyučujúcich bude limitovaná na otázky konkrétneho charakteru.)
  • Termíny testov: 12. marca, 26. marca, 16. apríla, 30. apríla, 7. mája a 14. mája.
  • Na každom z testov sa môžu objaviť úlohy k ľubovoľnej v tom čase už prebranej látke (upresní sa neskôr).
  • Na získanie bodov z testu je potrebná účasť na cvičeniach v danom týždni.
  • Do celkového hodnotenia sa započíta päť najlepších výsledkov testov, nebudú však žiadne ďalšie náhradné či opravné testy.

V prípade odôvodnenej a ospravedlnenej neúčasti na viac ako jednom teste bude mechanizmus náhrady stanovený individuálne.

Domáce úlohy

Počas semestra budú zverejnené tri bežné domáce úlohy.

  • Riešenia sa budú odovzdávať na testovač.
  • Prvá domáca úloha bude zverejnená v pondelok 11. marca.

Okrem toho bude počas semestra zverejnených niekoľko bonusových úloh, za ktoré bude možné získať zopár bodov navyše.

Skúška

Skúška bude pozostávať z:

  • Písomnej časti spočívajúcej v riešení jednoduchých teoretických úloh (najviac 10 bodov).
  • Praktickej časti spočívajúcej v riešení programátorskej úlohy s odovzdávaním na testovač (najviac 20 bodov).
  • Ústnej časti spočívajúcej v diskusii o predchádzajúcich častiach skúšky a o teórii z prednášok (za ústnu časť skúšky sa body neprideľujú).

Na úspešné absolvovanie skúšky je potrebné:

  • Získať dohromady aspoň 15 bodov z písomnej a praktickej časti.
  • Uspieť na ústnej časti skúšky.

Prípadné opakovanie skúšok sa riadi študijným poriadkom (v takom prípade je potrebné opakovať všetky časti skúšky).

Výsledná známka z predmetu

Po úspešnom absolvovaní skúšky sa výsledná známka z predmetu za daný skúškový termín stanoví, na základe celkového počtu bodov získaných za semester a skúšku, podľa nasledujúceho kľúča:

90 bodov a viac A
aspoň 80 a menej ako 90 bodov B
aspoň 70 a menej ako 80 bodov C
aspoň 60 a menej ako 70 bodov D
aspoň 50 a menej ako 60 bodov E
menej ako 50 bodov FX

Táto známka môže byť na základe ústnej časti skúšky pozmenená o jeden stupeň. V prípade neúspechu na skúške získava študent v rámci daného skúškového termínu hodnotenie FX.