Letný semester, pravidlá, INF

Z Bakalárska práca
Prejsť na: navigácia, hľadanie
  • Tieto pravidlá sa týkajú študentov študijného programu Informatika, ktorý majú zapísaný predmet 1-INF-920.
  • Študenti programu Bioinformatika, ktorí majú zapísaný predmet 1-BIN-922, idú podľa podobných pravidiel až na modifikácie uvedené na spodku stránky

Známka

Na úspešné absolvovanie predmetu musíte splniť všetky nasledujúce podmienky:

  • účasť na hodinách, viď pravidlá nižšie,
  • získať aspoň polovicu bodov,
  • odovzdať bakalársku prácu schválenú školiteľom v riadnom termíne

Ak niektorú z podmienok nesplníte, budete hodnotení známkou Fx.

V prípade úspešného absolvovania predmetu získate známku podľa bodov v celkovom hodnotení takto:

A: 90% a viac, B:80...89%, C: 70...79%, D: 60...69%, E: 50...59%

V hodnotení majú jednotlivé zložky nasledujúcu váhu:

  • DÚ3 10%
  • Prezentácia 2 (stav prác) 10%
  • Kontrolné stretnutie 10%
  • Prezentácia 3 (nácvik obhajob) 70%

Účasť

  • Počas semestra bude niekoľko vyučovacích hodín označených ako pre všetkých a niekoľko pre konkrétne skupiny študentov.
  • Je potrebné sa zúčastniť na všetkých spoločných hodinách a všetkých hodinách pre vašu skupinu.
  • Nácvik obhajob s povinnou účasťou bude cez skúškové obdobie.
  • Ak sa nezúčastníte niektorého seminára označeného kódom "všetci"
    • Ak ste mali na to závažné dôvody (napr. zdravotné), ospravedlňte sa z neúčasti čím skôr emailom B.Brejovej
    • V opačnom prípade si vymeškanú hodinu musíte nahradiť podľa pravidiel nižšie
  • Účasť na prezentáciách a kontrolnom stretnutí nie je možné nahradzovať aktivitami nižšie
  • V prípade neúčasti si samostatne preštudujte poznámky z vymeškanej hodiny na stránke predmetu

Aktivity na nahradzovanie neúčasti

  • Prvá neúčasť: okrem svojej skupiny nácviku obhajob sa zúčastníte ešte aspoň jednej ďalšej
  • Druhá neúčasť: v rámci nácviku obhajob si vyberte jedného zo spolužiakov, počas jeho prezentácie si robte poznámky a po prezentácii mu poskytnite dôkladnú písomnú spätnú väzbu k jeho prezentácii. Vaše komentáre pošlite spolužiakovi aj nám. Vaše komentáre by mali byť v rozsahu aspoň pol strany textu (bez prílišného rozťahovania prázdnym miestom). Môžete napríklad vymenovať miesta, kde vám bol výklad nejasný, čo vám v prezentácii chýbalo alebo čo sa vám zdalo zbytočné, chyby v texte, odporúčania na zmeny ale aj čo sa vám v prezentácii páčilo.
  • Tretia neúčasť: od niektorého spolužiaka si vypýtate 5 strán textu bakalárskej práce, prečítate si ich a dáte mu písomné komentáre, ktoré pošlete spolužiakovi aj nám. Cieľom komentárov je pomôcť spolužiakovi zlepšiť tento text. Komentáre môžu obsahovať nájdené menšie chyby (preklepy, pravopis, atď), ale aj miesta, kde ste mali problém text pochopiť, kde by sa mal podľa vás rozšíriť alebo naopak, čo sa vám na texte páčilo. Vaše komentáre by mali byť v rozsahu aspoň pol strany textu (bez prílišného rozťahovania prázdnym miestom). Vyberte si takých 5 strán textu, ktoré sme danému spolužiakovi nehodnotili my v rámci DǓ2 alebo DǓ3. Túto aktivitu treba absolvovať najneskôr deň pred odovzdaním bakalárskej práce, aby mala pre spolužiaka zmysel.

Upozorňujeme, že tieto aktivity môžu byť náročnejšie ako účasť na seminári a môžu vám pridať prácu počas skúškového, kedy budete mať dosť práce s inými predmetmi.

Práca cez semester

  • Na DÚ3 budete odovzdávať opravy do DÚ2 zo zimného semestra
  • Na prezentácii 2 budete prezentovať prehľad už hotových častí práce a časový plán na jej dokončenie
  • Neskôr bude ešte kontrolné stretnutie s podobnou náplňou ako prezentácia 2
  • K všetkým trom povinnostiam odovzdajte požadované dokumenty elektronicky do systému Moodle, kde budeme tiež zverejňovať body
  • Dodržujte termín odovzdania a pokyny uvedené v zadaní

Nácvik obhajob

  • Cez skúškové obdobie (po odovzdaní prác) sa bude konať prezentácia 3 slúžiaca ako nácvik obhajob, kde každý študent odprezentuje svoju prácu a odpovedá na otázky z publika

Odovzdanie práce

Známku z bakalárskeho seminára môžete získať len ak odovzdáte bakalársku prácu za týchto podmienok:

  • Odovzdáte ju načas v bežnom májovom termíne odovzdania bakalárskych prác určenom vo fakultnom harmonograme štúdia, prípadne podľa ďalších pokynov garanta.
  • Po odovzdaní si od vašich školiteľov vypýtame vyjadrenie k tomu, či je práca obhájiteľnej kvality, t.j. či plánujú v posudku navrhnúť známku lepšiu ako Fx.
  • Známku z bakalárskeho seminára môžete získať len ak školiteľ vydá kladné stanovisko.
  • Vo výnimočných prípadoch, kedy školiteľ vydá záporné stanovisko, ale študent si myslí, že práca je obhájiteľná, môže prípad posúdiť garant alebo vedúci bakalárskeho seminára
  • Nemá však zmysel odovzdávať výrazne nedokončené bakalárske práce, známku z bakalárskeho seminára nedostanete a iba si znížite počet opravných termínov.
  • Ak nedostane známku z bakalárskeho seminára, predmet musíte absolvovať znovu (spravidla v ďalšom školskom roku), nedá sa však obhajovať v auguste.
  • Augustové obhajoby sú teda určené len pre tých, ktorí podľa školiteľa odovzdali obhájiteľnú prácu, avšak na obhajobe dostali Fx. Predseda komisie na obhajobách posúdi, či je prácu možné v priebehu pár týždňov dostatočne vylepšiť, aby mala šancu byť v júli odovzdaná a v auguste obhájená a na základe toho môže povoliť augustový termín.

Pravidlá pre bioinformatikov

  • Predmet 1-BIN-922 má väčší počet kreditov a preto má mierne pozmenené pravidlá. Cieľom tiež je vymeniť si navzájom praktické skúsenosti z bionformatiky podrobnejšou diskusiou o riešených témach prác
  • Namiesto Prezentácie 2 a kontrolného stretnutia budeme mať tri skupinové stretnutia, na každom bude každý prezentovať
  • Na prvé stretnutie si spravte prezentáciu pozostávajúcu z dvoch častí:
    • cca 5 minút dlhý úvod do vašej témy pre bioinformatické publikum (netreba teda vysvetľovať, čo je DNA)
    • najviac 5 minút aktuálny stav práce a plán na jej dokončenie (viď pokyny k prezentácii 2)
  • Túto prezentáciu odovzdajte v Moodli ako Prezentácia 2
  • Na stretnutie si doneste aj notebook s materiálmi týkajúcimi sa vašej práce (napísaný text, zdrojáky, poznámky a pod.), viď pokyny ku kontrolnému stretnutiu, tieto materiály sa môžu hodiť pri diskusii
  • Na prvom stretnutí potom dohodneme program ďalšieho stretnutia

Vzhľadom na väčší počet prezentácií sa mení bodovanie nasledovne:

  • DÚ3 10%
  • Každá z troch priebežných prezentácií a diskusií 10%
  • Prezentácia 3 (nácvik obhajob) 60%

Ostatné požiadavky (povinná účasť na spoločných stretnutiach seminára, DÚ3, predobhajoby) zostávajú rovnako ako u informatikov.